Måla klinkers

tinna

Trådstartare
Vi tänkte göra en lightrenovering av vårt kaklade badrum.
Det är superstandardtråkigt efter stambyte för 10 år sedan. Vitt med blå kakelborder plus ljusblå klinkers på golvet.
Går det att måla golvklinkers? Hur gör man i så fall? Nån som provat?
Glad för alla tips :)

Sv: Måla klinkers

Alla försök jag sett till att måla kakel, klinkers, våtrumsgolv och våtrumstapet har efter en tid sett katastrofala ut.

Färgen lossnar.

Det blå golvet hade jag försökt att stå ut med men den blå randen kan du ju sätta kakeldekor på.
Enkelt och billigt och är dessutom lätt att byta om det börjar se fult ut.

Jag rekommenderar också kakeldekor! Finns olika mönster man kan köpa, eller fyrkanter som man kan sätta upp som de är eller klippa till så som jag gjorde i vårt kök:

08a13638d9f211e28ed122000a9f1311_7.jpg

Man kan också köpa dekorplast i större ark - blir lite mer jobb att klippa till men det är billigare om man räknar per platta sen.

I mitt föräldrahem har de målat brunt golvklinkers nästan svart. Det blev jättesnyggt. När jag såg det hade de bara använt badrummet ett par månader, men förhoppningsvis håller den målade ytan ett tag.
Det klinkers som är där har en ganska skrovlig yta. Det kanske är lättare med sådant än med slätare yta.
I familjen finns flera byggnadssnickare så jag antar att de skulle ha bromsat om de ansåg att det hela var en dålig idé.

Liknande trådar

L
Skola & Jobb Dethär är inte aktuellt förmig NU utan det är mest för OM det blir det i fram tiden. Men jag skulle jätte gärna vilja få tips om nån här...
Svar
12
· Visningar
1 185
Senast: Rosett
·
F
Tjatter FÖR FJÄRDE ÅRET I RAD kör vi ytterligare en omgång av 90 dagar. 2024 års period sträcker sig mellan 1 januari - 30 mars på grund av...
5 6 7
Svar
131
· Visningar
6 383
Senast: zassoo
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag har blivit ombedd att omstrukturera min dagbok. Jag hoppas att det blir mer överskådligt. To 6 juni – Magkrasch och stugsittande...
2 3
Svar
42
· Visningar
3 186
Senast: IngelaH
·
Hundhälsa Min 10-åriga dvärgpinscher hanterar inte sitt nya liv i småbarnsfamilj så väl, utan visar tecken på stress. Han är skrälligare än...
2
Svar
23
· Visningar
3 147
Senast: Lingon
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• DIY hästvård