Måla gammalt bord

Sv: Måla gammalt bord

Med risk för trådkapning!

Mitt köksbord ser ut ungefär som ditt vardagsrumsbord... Slitet så där.
(Lyckades få loss världens häftigaste grupp med stolar och bord för bara 250:- )
Stolarna och bordsbenen är jättefina, mörkt bruna. Men bordsskivan är ojämnt sliten, märken efter tallrikar osv...
Men jag kan inte bestämma mig för vad jag ska göra, måla eller inte måla? Jag tycker ju att det är så fint med det där mörka :love:
Man kanske kan betsa eller göra nåt annat lämpligt för att få bordsskivan så där vackert mörk igen??
Nån som vet?

Tack för alla tips! :bow:

Kapa gärna tråden, ju fler idéer desto bättre. :D

Tänkte visa hur mitt ledsna bord blev!

Slipade med sandpapper, 120 och 220 (dvs hyfsat fint sandpapper). Sedan oljade jag med cirkus PM52 teakolja några gånger (bordet sög åt sig olja som en svamp, stackars törstiga bord).

Såhär blev det efter en omgång olja! Lite flammigt men det blev bättre efter omgång 2 och 3 :D

afcv88.jpg

Tack alla för tipsen!

Senast ändrad:

+ pulkaskurk: Tackar! Det är bara tack vare den här tråden jag till slut tog tag i det!

Det blev ju verkligen jättebra!!! Nu blev jag inspirerad igen att ta tag i mitt gamla tråkiga bord, har fortfarande inte gjort nåt åt det... :)

Ja gör det! Jag kan inte låta bli att gå och klappa på bordet stup i kvarten, så skön känsla och det är så fint :D Blev flera nyanser mörkare än innan också.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka