Mål 2005?

Emmahpemma

Trådstartare
vad har ni för målsättning nu i år. vad ska ni ha hoppat och hur ska ni ha gått framåt i hoppningen och ridningen?

Svarar själv också:
jag ska ha tävlat och helst nollat minst en 110cm klass. samt få några placeringar i 1m.
också vill jag förbättra min ridning och hästens lyhördhet i hoppningen. få lite harmoni över det hela. :rofl: nu är det mest full fart framåt och uppåt och i sidled och ja, överallt utom på marken :crazy: :rofl:
Lajen tycker att det är alldelens för få hinder på banorna, så han hoppar även mellan hindrena! :D

Sv: Mål 2005?

Min mål för mig och nya hästen blir väl bara att lära känna varandra bättre, komma ut på tävlingar och bara ha roligt. Kanske någon placering 90 - 100 cm. ska även satsa inom dressyren och förhoppningsvis hunnit tävla upp till LA innan säsongens slut. Men vi får se hur allt artar sig.

Har svårt att sätta mål då jag "bara" rider på ridskola samt på min lilla häst som är allt annat än superhoppare ;)
Men jag vill väl hoppa en bana på 80-90 iallafall med ridskoleponny eller 90-100 på ridskolehäst. Med min vill jag hoppa en 50-bana felfritt.
Självklart skulle jag vilja komma ut på nån lokal LD/90 iallafall men det går ju inte utan häst :(
I år har jag hoppat felfri bana på ca 70 några gånger med ridskoleponnyer och 30 med min :)

Koimma igång (efter skaddad häst)
Ha minst 10 starter innan året slut i 120 och några placeringar.
Klar för att debutera 130

Om allt flyter så ska hästen tävla lokal tävlingar och går det bra, då kommer vi att prova 120 .

Med sjuåringen är målet att få tillbaka henne på den nivå hon var i somras. Hon gick då 1.30 men fick sedan ett långdraget virus. Hoppas också att mha en ny dressyrtränare kunna förbättra kvaliteten på markarbetet. Om allt fungerar kanske vi kan starta några 1.35 m.

Med sexåringen (som haft föl) är målet att kvala till Falsterbo och Breeders för femåringar, och gärna kunna delta där med skapliga resultat.

starta 1 meter ev med plac, o helst nolla i 110 m. dessutom vill jag få honom mer lydig på banan.
få 60% i en LB:1.

Får man vara med på breeders för femåringar med en sexåring?

Om en sexåring har haft föl så har den ju missat ett år i ridutvecklingen, därför får sexåriga ston som haft föl vara med i breeders för femåringar. De har blivit ridna ungefär lika mycket då :)

Jaaaa. Om jag visste det. Vet än inte om jag ska ha kvar ponnyn sista året. Blir det ett division ett lag så har jag väl kvar honom, annars blir det att gå över på storhästen på riktigt och lämna bort ponnyn.

Har jag kvar ponnyn så vill jag i alla fall nolla LA på honom, kvala in till Riksmästerskapet på Strömsholm och ta hem segern. ;)

Storhästen vill jag i alla fall hoppa 1,10 på. Skulle vara roligt att kvala in till Riksmästerskapet med den också. Fast där är inte mina förväntningar lika höga. ;)

starta klubbätvling med pållen, kanske 60 cm eller något :p gärna bli felfri också. men första målet blir att komma över ett enda hinder.

Mitt mål 2005

Frida

Bli placerad i MSVB är mitt största mål som jag absolut vill. Sedan om det går bra så är mitt mål att vara med i SM. :love:

Lucy

Bli placerad i LA, kvala till MSVB och bli placerad i MSVB.

Spirit

Nolla i LB och LC dressyr.

hmm, rida 120-130 klasser me min lilla polle å ev nån 140 till hösten men vi får ta en höjd i taget...

lära mig så mycket som möjligt!
ok starta 1.40m å kanske om allt går väl. :D

Mitt mål är att pållan ska starta 120 och framåt våren även 125 beroende på hur hon går. Placeringar i 110 och nolla 120 är målet fram till sommaren iaf.

Mitt mål 2005 är att få en/ett par placeringar i hoppning.

/M

mitt mål är..

mitt första mål är att Portos å jag kommer felfritt på ett par lokala 90-100cm banor, sedan när det är avklarat så ska vi förhoppningsvis kunna vara med och tävla på "riktigt" (mot andra ekipage)

Portos är än så länge bara unghäst (6år) så man måste ju "kvala" upp sig för att få tävla något annat än clear round.

Gott Nytt År önskar Sandra å Portos

Bara lite fundersam, ta inte illa upp!
Men hur ska du klara dina mål, när du ska sälja dina ponnysar??

Liknande trådar

Hoppning Hej, tänkte fråga om lite hjälp och råd. Jag har en häst och vi har haft det lite upp och ner, har har haft henne i lite mer än 2 år...
Svar
8
· Visningar
2 100
Senast: zarmino
·
Träning hej, har haft min ponny som är från irland i snart två år (blir 8 i år) o i början var han livrädd för bommar på marken, alltid jätte...
Svar
9
· Visningar
1 771
Senast: sorbifolia
·
Hoppning Background för jämförelse: Jag brukade träna hoppning för MÅNGA år sedan. Det var fredag kväll. Det var en ponny grupp innan oss och vi...
2
Svar
27
· Visningar
4 404
Senast: Ullmerkott
·
Hoppning Hej! I helgen ska jag tävla min första cup som går i LC. Jag har haft min nuvarande ponny i ett år och utbildat honom från att vara fel...
Svar
1
· Visningar
1 952
Senast: tuaphua
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka