Mål 2005?

Sv: Mål 2005?

fortsätta rida 120 och går de bra starta lite 130 är målet med hoppningen, kommer dock att rida mest fälttävlan...

i Hoppningen är målet att göra bra rundor i 100-110, ev starta 120 frammåt hösten om allt går bra!
Även rida div II med några OM..om vi får ihop lag, om klubben finns kvar, om jag bor kvar här..

i Dressyren/Ridningen vill jag få henne starkare och lydigare, träna vidare och utbilda. Debutera lokalt, rida LC o LB med över 60%

Så ska vi rida fälttävlan/hunting också med placeringar. Deb och ev Lätt med plac på DM.

Största målet är kvaliten till hösten, men hon skall även ut och lufta sig i några hopp och dressyr klasser så hon får en del kött på benen. Skall i allafall ha gått några 1 m klasser helst med placering innan kvaliten.

Mitt mål är Hoppa L:A me bra resultat å L:B me placering... Komma till GP-ponny semifinal .. :smirk: . Å I dressyr L:B me placering..hehehe jajaja någon mer som ska kvala gp-ponnyn lr???? :rofl:

mina mål 2005 är att komma runt bana på 90 och 1m utan att ha stannat en enda gång mitt andra mål är att se till och hjälpa min kompis att kvala till GP Ponnyn ända till finalen

Mål 2005
Lissan:
komma igång igen till samma nivå som innan skadan. Håller mig nog till 1.10 - 1.20-klasser under våren. Sedan om hpon känns lika fin som innan (och fräsch såklart) så blir det 130 igen till sommarn. Målet då självklart med placering! Till hösten hoppas jag att jag har finslipat lite med omhoppningarna så att jag vågar satsa lite till & seger i 120 hade inte varit så dumt :D.

Svarten:
Första säsongen tillsammans & inte så höga förväntningar, men 1m & 1,10 blir det nog under våren. Oroar mig mest för att hon inte ska gå in på banan, sticka vid flaggern osv, då hon är oerhört skvättig av sig... S¨får jag henne att göra någorlunda avspända & felfria hoppningar så är jag nöjd. Sköter hon sig blir det 120 till hösten.
Målet är väl oxå att lära känna henne ordentligt, mkt balansövningar osv & träna på en stadigare underskänkel i språnget så att jag sitter kvar bättre över hindren.. :o

Mina mål för mig 2005: Sluta vara en sån förjävlig tävlingsmänniska och döda alla med mitt humör varje gång det inte gått bra enligt mig.

Mina mål för min ponny 2005: Fortsätta träna terräng och ta FT Kort, starta i nån hunting och ev nån debutant klass. Hoppa Div 1 och ta mig runt några LA klasser.

ponnyryttaren skrev:
Mitt mål 2005

Frida

Bli placerad i MSVB är mitt största mål som jag absolut vill. Sedan om det går bra så är mitt mål att vara med i SM. :love:

Har bara en liten fråga hur går det till på kvaltävlingar??
Och hur bra ska ponnyn gå för att få vara med i :love: :love: :love: sm?? :love: :love: :love:

Mina mål blir väl att få placeringar Lc och Lb och se hur det funkar på La e fruktansvärt sugen på att gå med i div2 laget hoppning. Men eftersom jag inget vet om hur det går till på kvaltävlingar och hur pass bra resultat det ska vara på division2 och så så får vi se.

prata med din klubb om div2-laget, de vet garanterat vad som gäller

Mål 2005

Målen är väl att få så bra kontroll och sammhörighet med hästen som möjligt och att hoppa några LD innan hon ska till sommarbetet.
:bump:

Med mitt sto (-95 Swift-Robin Z) :love: är målet att bli "ordinarie" i 130 och starta 140 i höst

Med min vallack (-97 Eighty Eight Keys XX- Racot) är målet att plocka fler placeringar i 120 och starta 130.

Placeringar i 120, deb. 130.
Få hästen att INTE växla till korsgalopp när han vill, rena galoppombyten.
Förbättra min balans och ridning.

Mitt mål är att börja tävla och gå bra rundor i 100 och 110 mot slutet av året.
Men även att köpa en till häst så jag kan träna mera och bli duktigare.

Lycka till mer era mål.

Mitt mål är under 2005 få placering i LA, bli stabil i MSVB och siktet är att kvala till MSVA.

Sen får jag se hur länge jag har kvar ponnyn eftersom jag ska sälja honom i år och kanske inte hinner uppnå målen. I så fall blir ju målet att hitta en bra stor häst som passar mig.

Mitt mål, den här säsongen, för min lilla pålle är att han skall orka ta sig runt en 50 Clear round.
...Sen skall vi få honom i så pass bra form att jag mer rättvist kan få känna på hans kapacitet...Skall bli himla kul!
"Lillis" :bump:

Starta 140 nu ibörjan av året. Kvala till JSM med dom hästarna jag har (2 eller 3 st), scandinavium och lite så :)
Hmm, är väl mina mål, kasnke hoppa bana 150 senare i år..

Ha de så fint,
/Skurt

Liknande trådar

Hoppning Hej, tänkte fråga om lite hjälp och råd. Jag har en häst och vi har haft det lite upp och ner, har har haft henne i lite mer än 2 år...
Svar
8
· Visningar
2 100
Senast: zarmino
·
Träning hej, har haft min ponny som är från irland i snart två år (blir 8 i år) o i början var han livrädd för bommar på marken, alltid jätte...
Svar
9
· Visningar
1 771
Senast: sorbifolia
·
Hoppning Background för jämförelse: Jag brukade träna hoppning för MÅNGA år sedan. Det var fredag kväll. Det var en ponny grupp innan oss och vi...
2
Svar
27
· Visningar
4 404
Senast: Ullmerkott
·
Hoppning Hej! I helgen ska jag tävla min första cup som går i LC. Jag har haft min nuvarande ponny i ett år och utbildat honom från att vara fel...
Svar
1
· Visningar
1 952
Senast: tuaphua
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka