Du använder en gammal webbläsare. Den visar troligen inte denna och andra webbplatser på ett riktigt sätt. Du bör uppgradera eller använda en annan webbläsare.
Det såg rätt okej ut (iofs visar de väl inte de dåliga sakerna som händer) förutom att de är instängda på fartyget i +4 dygn och det blev rätt mkt skit men det var 4 "cowboys" som tittade till dem och strödde ut spån där det behövdes. De hade mat (pellets) och vatten och fartyget har ett ventilationssystem som byter all luft varje minut. Lastningen tog ca 2 dygn om jag inte minns fel.
En ko åt dåligt och flyttades till en annan box och fick antibiotika. En annan ko avlivades och dumpades till hajarna.
De sa att fartyget är eftertraktat för att de flesta djur går upp i vikt under resan.
Puttar upp gammal men fortfarande aktuell tråd.
Omkring 200 000 djur riskerar att dö en plågsam dör pga stoppet i Suezkanalen. Fartygens vatten och foder räcker inte trots att de måste ha 25% extra foder och vatten ombord.
Skola & Jobb
Jag har varit anställd på mitt jobb i snart 4 år och har trivts varenda dag. Men nu har jag hamnat i ett läge där trivseln är borta. Det...
Hundavel & Ras Han har fått två erinran och en varning i år av Ansvarsnämnden. Länsstyrelsen utreder om han ska betala vite för brister på kliniken som...
Cookies används för olika funktioner, trafikanalys, innehållsanpassning och annonser. Information om din användning av vår webbplats vidarebefordras till de sociala medier, annons- och analysföretag som vi samarbetar med. De kan kombinera informationen med annan information du tillhandahållit eller de har samlat in när du har använt deras tjänster. Våra regler och sekretesspolicy gäller. Genom att fortsätta använda denna sida godkänner du detta.