aiquen
Trådstartare
En av mina katter har alltid varit lite dålig i magen. Som unge mådde hon fruktansvärt dåligt och hade ett tag sådan diarré att det bara rann ur henne innan hon hann till dörren eller lådan. Det bättrade sig dock i takt med att hon blev äldre, men hur det är nu vet jag inte riktigt eftersom hon går ut när hon behöver uträtta sina behov. Det finns alltså ingen låda att tjuvkika i. Men jag funderar på att ställa in en låda under ett par dagar för att se att allting är okej. OM det då skulle visa sig att hon är lite lös i magen, kan jag ge henne majsvälling då? Jag har nämligen köpt hem majsvälling nu eftersom mina råttor ska ha det, men det räcker ju gott och väl till katten också. Det sägs ju vara bra till bl.a. känsliga magar, frågan är ju bara om det gäller katter också?
Sen är det här en oerhört glupsk katt. Hon äter ALLT från sparris till potatis. Kan det på något sätt påverka magen? Jag antar att hon får i sig en del som inte är så lämpligt eftersom hon kastar sig över precis allt som kommer i hennes väg, men finns det vissa saker i vanlig människokost som är rent livsfarligt? Och då menar jag mat, att godis (spec. choklad) är farligt är jag medveten om. Sen är det ju självklart att man kan undvika att ge henne saker om man är osäker, men det är ju inte direkt så att kattan ber om lov innan hon äter...
Så är det någon som har något tips på hur man kan hjälpa/bota en känslig mage?
Sen är det här en oerhört glupsk katt. Hon äter ALLT från sparris till potatis. Kan det på något sätt påverka magen? Jag antar att hon får i sig en del som inte är så lämpligt eftersom hon kastar sig över precis allt som kommer i hennes väg, men finns det vissa saker i vanlig människokost som är rent livsfarligt? Och då menar jag mat, att godis (spec. choklad) är farligt är jag medveten om. Sen är det ju självklart att man kan undvika att ge henne saker om man är osäker, men det är ju inte direkt så att kattan ber om lov innan hon äter...
Så är det någon som har något tips på hur man kan hjälpa/bota en känslig mage?