Majskolv el majskorv?

Detta är min största pet peeve. Alltså majoriteten av alla säger ju interjuv. Verkar få förunnat att faktiskt veta vad det heter.

Hör det hela.jävla.tiden på RADIO, när radiopratare och radiojournalister pratar. Borde vara underlag för avsked när man inte ens vet vad man jobbar med :rage:

Det och Repotage/repoter är väldigt vanligt. Reportage och reporter heter det. Ok om man är dyslektisk, men som radiopratare så är det ju fint om någon kan korrigera så kanske det fastnar på sikt.
 

Liknande trådar

Kultur Vilken är den bästa filmen ni någonsin sett? Behöver inte vara kvalitetsmässigt bra utan kan vara bra av anledningar ni själv väljer...
3 4 5
Svar
97
· Visningar
4 116
Kultur Någonting som mitt minne säger inkluderar en Peugeot och ett lik i dess bagage, svenska. Kan inte garantera att mitt minne stämmer...
Svar
0
· Visningar
199
Senast: Sryoqwe
·
Juridik & Ekonomi Mitt trubbel med samma HR-person började typ en vecka innan min mans sammandrabbning med personen började. Jag är på jobbet och min...
Svar
8
· Visningar
634
Senast: Whoever
·
Juridik & Ekonomi Såg tråden Boendeekonomi är jättekul! och kom på att jag skulle vilja höra från andra eller före detta villaägare, vad man ska ha för...
Svar
8
· Visningar
488
Senast: Jahopp
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Kattbilder #9
  • Uppdateringstråd 30
  • Guldfasanerna

Hästrelaterat

  • Kimblehook
  • Dressyrsnack 17
  • Födda -21

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp