Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
”Situationstecken” är ju en annan klassiker![]()
Ja och är man osäker på stavningen kan man ju använda det mer enkla och lättstavade dubbelfnutt”Situationstecken” är ju en annan klassiker![]()
Ja och är man osäker på stavningen kan man ju använda det mer enkla och lättstavade dubbelfnutt
Har en kollega som säger "krängd" istället för "kränkt". Har inte vågat rätta henne än...
Det heter dubbelfnutt alternativt killekill som en kollega brukar sägaJa och är man osäker på stavningen kan man ju använda det mer enkla och lättstavade dubbelfnutt
Det är väl ändå standard bland barnJa, jag sa farlikorv om falukorv när jag var liten
Det gick också över.
KlassikerFör att inte tala om handburgare (som Mineur 5 år gammal tyckte var helt logiskt)!![]()
Vad är dubbelfnutt?Det heter dubbelfnutt alternativt killekill som en kollega brukar säga![]()
Eller det mer officiella alternativet "citattecken"Ja och är man osäker på stavningen kan man ju använda det mer enkla och lättstavade dubbelfnutt
Om det skulle finnas en jättegod korv gjord av majs (inte alls otänkbart) så skulle den knappast kunna marknadsföras som majskorv eftersom det rimmar på något annat, just det ja, och många som hör lite dåligt skulle fatta fel och bli förvirrade. Men många femåringar skulle jubla.
Jag röstar för Corn dog som namn på den korven.
Hälsningar Vegetarian