• Avel
  • Trådstartare Trådstartare aski1
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 2
  • Visningar Visningar 727
A

aski1

Ni som har betäckt med Majim. Undrar lite frågor (endel är allmänna) eftersom jag aldrig har tagit föl innan är det nått nytt. Men oj så roligt det ska bli:)
Vad e det dom behöver för papper på stoet (om någon vet hur det är på björnö, vore det bra efter som det säkert kan variera)?
Har ett sto som inte visar brunst ( vad jag kan se i allafall) hur löser jag detta?
Pris?

Och gärna svar på nått annat som jag inte frågat om men behöver veta...

Senast ändrad av en moderator:
Sv: Majim G

jag har betäckt mitt sto med majim g i år. man ska ta med sig regbevis, eller pass när man lämnar stoet. du måste nämligen fylla i papper om stoets stam osv.
stallhyran kostade 80 kr + moms per dygn. språngavgiften kostar 1500 + moms (bara en språngavgift per betäckningsperiod). 200 kr kostar sh avgiften.
mitt sto visade fin brunst här hemma men när hon väl kom dit vägrade hon brunsta. vissa ston kommer i brunst bara hingsten är i närheten andra (som mitt) fick vi spruta igång efter en vecka hos hingsten. en vet kommer ut och gör detta kostar typ 200. hon fick en mkt bra brunst och blev dräktig på första försöket. ska kollas på sön igen 30 dygn. (en ul kostar typ 300 beroende på vart man åker)
när fölet väl är ute tillkommer även levande föl avgiften 5000 + moms.
jag vill bara tillägga att jag va mycket nöjd med ägarna till majim, mycket trevliga och tillmötesgående.
jag ser fram emot nästa vår och förhoppningsvis en frisk och trevlig fölunge.
stort lycka till, till dig också!!!

Liknande trådar

Avel Jag ska betäcka mitt SWB sto i slutet av sommaren och undrar lite vad som gäller? Det är första gången jag tar föl så har inte sten koll... 2
Svar
25
· Visningar
3 057
Senast: Freazer
·
Avel Har ett sto som betäcktes (fribetäckning) förra sommaren. Vi åkte från hingsten 1:e juli. Sen dess ingen brunst. Magen har växt men...
Svar
15
· Visningar
3 033
Senast: Karro-Lina
·
Avel Nu vet jag att det finns trådar om travarkorsningar redan, men de jag hittade var från typ 2008, och funderar mer specifikt om just mitt... 2 3 4
Svar
65
· Visningar
14 152
Avel Jag har ett sto, som haft två föl innan jag köpte henne. Lätta fölningar, friska föl och stoet gillar att vara mamma/dräktig. Jag...
Svar
17
· Visningar
2 333
Senast: tanten
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 31
  • Senast tagna bilden XVI
  • Valp 2025