MajimG... fler som har avkommor?

T

trip

Har ett sto efter MajimG (u. fullblod egen uppfödning) och funderar nu starkt på att utöka mitt hästantal.
Är ju sugen på att köpa ännu en MajimG-avkomma så det vore kul att höra vad ni har för uppfattning om dess kusar.
Min är ädel och ganska liten, hoppar med en helt otroligt teknink och rör sig ok.
Brun med stjärn och ett trevligt vaket temperament.
Nån som vet...
Nån som har bilder på avkommor efter MajimG eller på MajimG själv så vore det kul. :bump:

Jag har en underbar Majim-avkomma, en 4-åring valack undan ett Tammerfors-sto. Han är den trevligaste mest lätthanterliga häst jag fött upp, rör sig mkt och hoppar mkt bra, ädel och 166 hög. Han har i år tävlat lite, placerad LB dressyr, gått felfritt i 1 metershoppning samt tävlat deb. fälttävlan. Han ska gå 4-årschampionatet i fälttävlan och ev. även hoppchampionatet.
Bilder på min goding hittar du på www.stallpooh.se/mister.html :)

Hade Majim varit på semin så hade jag använt honom i år igen.

Jag har sett honom på nätet, jättejättefin!!
Min är tre och ska börja tävla lite till våren...siktar också in oss på 4-årschampionatet i fälttävlan och kanske hopp... ska bli urkul!
Tycker det är lite konstigt att Majim inte får fler ston...
Själv så ville jag ha en modern "allround"hingst med god exteriör och då blev Majim det klara valet.
Och avkomman kan jag ju inte vara mer än nöjd med!!

Vad kul, då får man hålla tummarna för din pålle nästa år då! :D
Jag tror att en av anledningarna till att han inte fått fler ston är att folk sett Majim "busa runt" på visningar och tävlingar. Han kan göra många levader och krumpsprång, men av livsglädje och inte av elakhet, det verkar inte nedärvas heller. Gillar honom skarpt, tycker det är en välstammad komplett hingst. :)

Ja det är kanske så... Har fått höra av andra att han skulle vara tokig...men det biter inte riktigt på mig förrän jag har sett tokiga avkommor. Och den uppfödaren som sa det till mig avlade för att få vettiga djur, men står idag med en avkomma (EJ efter Majim)som hon ska låna ut pga. för mycket nerver...
Har också sett honom busa men vilken hingst gör inte det på våren. Han är ju fantastiskt rörlig även när han busar ;)... och så länge ryttare bara sitter och ler lite åt hans fjanterier så är det inte så farligt.
Bralla kan min tjej också göra men det händer inte så ofta, hon ligger i lä jämfört med sin egen mamma... :bump:
Tycker också att han är en välstammad och komplett hingst!

Mitt sto fick en avkomma i år efter Majim G. En liten tjej som är brun med bläs. Riktigt pigg och glad och MYCKET social. Älskar människor! Hon är väldigt lätt att ha att göra med och lär sig fort. Okomplicerad skulle jag vilja kalla henne. Men... hon är ju bara liten än. Jag har svårt att tro att Majim skulle vara så där "tokig" som endel påstår. I sådana fall så har han inte nedärft det den här gången. :cool:
Fölungen är inte min tyvärr. Morfar är Favorit.
Bilder på henne finns här:

Webbplats

Har en underbar fyraåring efter Majim som jag tänkt att ha som dressyr häst då han rör sig jättebra. Han löshoppar oxå mycket bra. Brun med stjärn och mycket pigg och vaken. Jättebra temp och han var supersnäll att rida in. Blir dock rätt så stor(hög) men det gör inget då han är så ädel att han aldrig kommer bli stor att rida.
Alla de avkommor e Majim som jag har träffat har varit ädla med ett underbart temperament så jag funderar oxå på att köpa en till efter honom.
Majim själv har jag träffat några gånger, pigg och glad som sagt men ursnäll och rör sig ju som en gud (ökad trav =mums)!

Jag har själv en treåring e. Majim, kommer att bli en jätte bra häst men hon behöver lite tid på sig. Vi red inne henne i våras utan problem.
Min Majimavkomma har fått nerver som ibland ligger utan på när hon ska vara med om nya saker. När hon har gjort de olika nyheterna är hon hur cool som helst. Så det får ta den tid hon behöver för jag kommer inte stessa henne till något.
Utseende mässigt (brun, sjärnämne) är hon en kopia av sin mamma, fast lite högre och längre ben. Hon är ett mycket feminimt sto som alla tittar efter, för hon har mycket stor utstrålning.
Om det blir dressyr eller hoppning får framtiden utvisa, för hon visar anlag för båda grenarna.

Sen finns det två Majimavkommor till på en radie mindre än 10 km från där jag bor hos olika ägare. En fyraåring som fick gångartsdiplom på treårstester 2003, hon har fölat i år. Denna fyraåring är jätte snygg och vilka gångarter.
Den andra är en treårig valack som är sen i sin utveckling och inte inriden än, men cool i sitt temperanet.

Vi har en Majim G avkomma, ett tvåårigt sto med fullblods mamma.
Hon är snäll men ganska liten till storleken.

Liknande trådar

Avel Nu vet jag att det finns trådar om travarkorsningar redan, men de jag hittade var från typ 2008, och funderar mer specifikt om just mitt...
2 3 4
Svar
65
· Visningar
13 928
Avel har 2 ston jag ska betäcka i år....beslutsångest... ena stoet är 2 år E: Cardento-Cortus. Hon är enormt stor, redan 170 cm och har...
2
Svar
27
· Visningar
4 211
Senast: pastejja
·
Avel Har fått äran att låna magen till detta sto: http://blup.se/sv-SE/horses/110868-hollyday-av-bolex-70 Givetvis vill jag ha en...
2 3 4
Svar
68
· Visningar
11 066
Senast: MaRomer
·
C
Islandshäst Jag drömmer lite om att kanske ta ett föl på mitt sto i framtiden. Det kanske (troligtvis) aldrig blir av men är ju kul att fundera iaf...
Svar
15
· Visningar
2 620
Senast: JennyK94
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Dressyrsnack nummer 18
  • Stora shoppingtråden III