• Avel
  • Trådstartare Trådstartare Sugerfree
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 32
  • Visningar Visningar 2 241
Sv: Majim?

Har aldrig sett honom på dressyrbanan men jag har hört av folk som sett att J rider honom otroligt bra. Gör han så under programmet när hon rider också ?

Gud vad dåligt matchad H va..:rofl: Brun sadel och svart träns!:angel: Fyyy fyyy:D:D

Vad har man för sto till honom? Kan man ha ett dressyrstammat sto till honom, eller enbart hoppavlade? Hur bör stona vara? Förbättrar han något?

Du kan säkerligen ha både och, eftersom han är en dubbeltalang. Han har både hopp och gångarter.

Tycker det är synd att han inte används mer, han blir väl kvalificerad lite som en hingst till "B-stona" de som inte blev dräktiga på semin och de ägare som vill använda grannhingsten, typ. Synd, för det är en riktigt fin hingst.

Jag har faktiskt funderat på honom. Tror du/ni att han finns tillgänglig nästa år? Vart står han? Hemsida?

Okej, låter ju inte så kul det där med tungan:/ Men det är väl inte säkert att fölet får det?

Jag är ingen hejare på det där med vad som nedärvs, men jag kan inte tänka mig att ett tungfel skulle göra det :p.

Nej, tungfelet är nog bara en personlig grej som Majim själv hittat på. Ingen som har bilder på avkommor?

Har ingen än, men i "mitt" stall där jag hade min praktik förut finns en avkomma f i maj i år. Så fort jag får min nya kamera ska jag ut och ta bilder :). FÖ ett stoföl Majim G - Bellini.

Han som rider är son till min ridlärare:) På ridskolan...

Liknande trådar

Avel Lite osäker om denna tråden ska ligga under avel eller dressyr. Ni som avlar dressyrhästar, jag är nyfiken på eran åsikt om hur ni...
Svar
8
· Visningar
1 154
Senast: Piaff
·
Avel Hej! Behöver råd från er mer erfarna. Jag har vant av årets föllunge för ca 3 veckor sedan, juvret gick tillbaka fint och stoet mår bra...
Svar
4
· Visningar
753
R
Hundavel & Ras OBS att jag kan iprincip inget om avel och jag har inte precis några planer att min hund ska bli en "avels hund" ändå utan jag är bara... 11 12 13
Svar
242
· Visningar
15 735
Senast: ildiko
·
Avel Hej! Jag ska betäcka mitt quarter sto i år och vill betäcka med en quarter. Jag har sen tidigare bara koll på swb hästar och där tycker...
Svar
1
· Visningar
533
Senast: Nikan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka