• Avel
  • Trådstartare Trådstartare Sugerfree
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 32
  • Visningar Visningar 2 241
S

Sugerfree

Ja, nu är det snart tid för ett föl av Majim(kanske, yttest kanske), vet någon hur han är, lugn stressad? Skulle vara kul att veta lite..

Sv: Majim?

Ja, nu är det snart tid för ett föl av Majim(kanske, yttest kanske), vet någon hur han är, lugn stressad? Skulle vara kul att veta lite..

Jag har träffat Majim många ggr, och det är nog svårt att hitta en hingst med bättre temperament än honom, jag har även träffat flera avkommor(föl till 7 åringar) och dom verkar ärvt hans goda lynne. Synd och skam att han inte använts mer i aveln, det verkar som uppfödare tror att det är en B-hingst bara för att han står på naturligt och hellre använder dyra seminhingstar som dom inte har en susning om hur deras temperament är. För mig är han en klar favorit!:banana::banana::banana:

Jag har träffat honom på en tävling vi hade hemma på klubben, såg honom i 3 dagar och han var ur-cool hela tiden, riktigt snygg också och när jag tjuvkikade på framridningen upptäckte jag att han rör sig riktigt trevligt också!

Jag har funderingar på honom till mitt ena sto men nu ska hon inte betäckas om nästa år så det får vänta, mina andra ston passar honom inte riktigt (den ena är också stencool så jag vill ha mer nerv där etc). Hade jag ston som passade han hade han vart en het kandidat... :angel:

Jag har sett honom vid en uppvisning o gillade verkligen vad jag såg..
Han står ju nära här o när det är så mycket krångel med semineringar o få dräktigt så börjar man ju fundera..:angel:
Att jag inte tittat så mycket på Majim förut tror jag är hans storlek...
Är det nån som vet hur han lämnar storleksmässigt om man t ex har litet sto..?

Majim har ett utrevligt temperament.Dessutom är han dubbeltalang - han har både gångarter och hopp. Som sagt, synd att han inte används mer.

jag gillar också majim starkt. han verkar vara helt fantastisk att ha och göra med. rör sig mycket trevligt och hoppar bra. vad kan man mer önska sig...:confused:
har betäckt mitt sto med majim i år och jag hoppas på en fin fölis!
hon har haft lite problem att ta sig på semin men med majim gick det på första fösöket! hon är dräktig på 53 dygnet!:D
ägarna sa att avkommorna blir ungefär samma storlek som sina mammor.

Jag har fött upp ett stoföl efter honom och mitt tyska hannoveranarsto, avkomman idag 2 år gammal är såld står uppe i Norrland.
Hon är ett ämne för fälttävlan, orädd, smart, och en mkt bra hoppkappacitet.

jag gillar också majim starkt. han verkar vara helt fantastisk att ha och göra med. rör sig mycket trevligt och hoppar bra. vad kan man mer önska sig...:confused:
ägarna sa att avkommorna blir ungefär samma storlek som sina mammor.

Ja då är det nog inget o fundera på om man har ett mindre sto..:(

Jag har haft en Majim avkomma (Majim-Willibald-Gassendi) för utbildning och hon var kanon. Super trevlig, lättlärd och underbar att jobba med. Som grädde på moset rörde hon sig jättetrevligt. Såldes till dressyrdomare som 4-åring.

Hur har det gått, har det kommit ngn bebis?
/Patsy

Okej, låter bra;) Jag hoppas att det blir en fölis...men det dröjer nog något år:(

Jag har ett 7årigt sto e Majim - Elmshorn.

Vad jag förståt är Majim själv en supertrevlig hingst. Både gångart och hoppning samt temprament. Jag har ridit 3 st hästar e. Majim och dom har varit ganska lika på många sätt.

Mitt sto är ganska komplicerad i både ridning och hantering. Stoig och lite "enmanshäst". Gäller att få henne på sin sida innan man kan komma någon vart, och det är ingen häst som man bara kan banka på om inget funkar för då blir allt bara fel.

Nu börjar allt gå bättre med henne och det känns som vi kommit mer nära varandra. Denna hästen har Elmshorn som morfar, så jag tror en stor del av hennes sätt kommer därifrån. Så nu ska jag inte skylla på Majim ;)

Knapp lån

Här kommer lite nya bilder jag tagit på Majim om någon vill se

stallgolden

stallgolden

stallgolden

stallgolden

stallgolden

Vad snygg han är!

Tycker det är så synd att han inte används mer, förmodligen på grund av att han står på naturlig.

Ni som sett honom live, hur verkar han på banan? Sansad, ridbar, osv?

Han såg riktigt trevlig och sansad ut så långt som jag kan bedömma det. Dock noterade jag att han gärna ville gå med tungan ute (som kanske syns på någon bild), men det är väl kanske bara var något tillfälligt.

Vad jag hört har han haft tungfel hela tiden, så det var nog inget tillfälligt.

OK, det var mer än jag visste.

Nu ser jag att jag fick till "men det är väl kanske bara var något tillfälligt" något helt otroligt fel.:D Men budskapet verkar ju ha gått hem ändå.;)

Han har tungfel och det var anledninen till att han såldes från Gränsbo, man får neddrag i dressyr protokollet om man gör så med tungan!
Men trots detta är han en riktigt fin hingst och jag skulle själv gärna använda honom någon gång.
Han är hoppstammad med mycket bra gångarter!

Liknande trådar

Avel Lite osäker om denna tråden ska ligga under avel eller dressyr. Ni som avlar dressyrhästar, jag är nyfiken på eran åsikt om hur ni...
Svar
8
· Visningar
1 154
Senast: Piaff
·
Avel Hej! Behöver råd från er mer erfarna. Jag har vant av årets föllunge för ca 3 veckor sedan, juvret gick tillbaka fint och stoet mår bra...
Svar
4
· Visningar
753
R
Hundavel & Ras OBS att jag kan iprincip inget om avel och jag har inte precis några planer att min hund ska bli en "avels hund" ändå utan jag är bara... 11 12 13
Svar
242
· Visningar
15 735
Senast: ildiko
·
Avel Hej! Jag ska betäcka mitt quarter sto i år och vill betäcka med en quarter. Jag har sen tidigare bara koll på swb hästar och där tycker...
Svar
1
· Visningar
533
Senast: Nikan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka