• Avel
  • Trådstartare Trådstartare aski1
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 11
  • Visningar Visningar 1 069
A

aski1

Har äntligen kommit till skott och beslutat mig för att betäcka mitt halvblodsto som är efter Gaston-Caracas-Ikaros. Vad tror ni om Majim? Har sett honom i olika sammanhang och han verkar vara väldigt cool utan hingstfasoner med gång och hopp. Mitt sto fick vid permiering följande omdöme:
Harmonsikt lågställt sto, med mycket vackert huvud och hals, något låg bakom manken, måttlig skritt och trav (7poäng i båda gångarterna). Hon är lite nervig och en mycket försiktig dam. Hoppat 130 i sin ungdom.
Bettan

Sv: Majim?

jag tycker att det låter som en bra kombination!
själv är mitt sto e. pontus-hartung dräktig med majim. precis som du säger tycker jag också att han verkat super trevlig med både gång och hopp!!

Vad söker du? Vad vill du göra med avkomman samt vilken storlek är det på ditt sto? Med Majim så nedärvs oftast stoets storlek så vill man ha lite mer size så är han inte det säkraste kortet:O)

Finns flera hingstar i området så kika även på dem om du tänkt åka dit! Så att du hittar den kille som passar ditt sto bäst!

Med Majim så nedärvs oftast stoets storlek så vill man ha lite mer size så är han inte det säkraste kortet:O)

Vad bildar du den uppfattningen på? Jag har sett flera Majim-avkommor som trots att modern var ett litet gammaldags sto blivit stora rejäla hästar av högklassig typ. Majim kanske inte håller världsklass, men han är en utmärkt typförbättrare på många ston.:banana::banana::banana:

(För övrigt anser jag att vi behöver en ny Toreador i svensk halvblodsavel :D)

(till Aski1 vill jag säga att jag har aldrig träffat en hingst med ett så trevligt temperament som Majim, en härlig personlighet)

Senast ändrad:

Ang. Toreador. Känner två fina ston med honom i stammen, men vet väldigt lite om honom sim hingst. Om du har tid och lust får du gärna upplysa mig lite, förklara också gärna vad han hade som vi skulle behöva idag :idea:

/S.

Jag och en kompis betäckte hennes sto med Majim G förra året och så som du beskriver ditt sto verkar de påminna om varandra (förutom att våran inte hoppat 1,30!). Ungen som föddes blev jättetrevlig! Klass 1 på mönstring, kanonfint temperament. visar hopptalang, blir högre än stoet osv. Jag rekomenderar definitivt Majim, vi kunde inte blivit nöjdare med vårt föl med tanke på att mamman inte direkt var någon stjärna...

Stoet är litet, bara 156cm och jag önskar en större häst. Fölet är tänkt att bli vår privata ridhäst, gärna med lite bättre gång än vad stoet har idag.
Bettan

han är otroligt härlig hingst:love: han var min favis i stallet. Men såldes inte han utomlands? Dem som hade majim g innan har nu en annan snygg svart hingst men det är nog mer åt hopphållet. Gillar inte nobel? majim är helt klart finnast enligt mig :D

Vad bildar du den uppfattningen på? Jag har sett flera Majim-avkommor som trots att modern var ett litet gammaldags sto blivit stora rejäla hästar av högklassig typ. Majim kanske inte håller världsklass, men han är en utmärkt typförbättrare på många ston.:banana::banana::banana:

(För övrigt anser jag att vi behöver en ny Toreador i svensk halvblodsavel :D)

(till Aski1 vill jag säga att jag har aldrig träffat en hingst med ett så trevligt temperament som Majim, en härlig personlighet)

Självklart att Majim håller världsklass han är ju far till förra årets världsmästare i fälttävlan Mr pooh ;)

Det var den informationen jag fick av en av hingstägarna när jag talade med dem nu i våras?? Men de kanske har fel?

Sen får jag väl tillägga att de avkommor jag sett ser mkt trevliga ut med bra typ... så att ingen tror ngt annat!

Stoet vi betäckte med är 1,58 och fölet är över 1,50 idag vid ett års ålder... Förhoppningsvis blir han en bit över 1,60!

Liknande trådar

Avel Jag VET, det är inte jätteaktuellt just nu men hästen kom precis hit och jag kan inte låta bli att börja planera :angel: Tilläggas bör... 3 4 5
Svar
88
· Visningar
9 203
Senast: Behati
·
A
Avel Jag ska betäcka mitt sto i år och skulle uppskatta lite åsikter om hingstar. Mitt sto är e. Rotspon- Rubinstein I ue. Warkant- World... 2 3
Svar
46
· Visningar
8 388
Senast: Atida
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 31
  • Senast tagna bilden XVI
  • Valp 2025