Majim och Herkules

• Avel
  • Trådstartare Trådstartare Montgomery
  • Startdatum Startdatum
M

Montgomery

Antar att detta är rätt tråd?
Men iaf.. Vad tycker ni därute om Majims och Herkules betende?
Har nämligen en bestämd herre här hemma som absolut itne är att leka med.. Så vill veta vad ni tycker :)

Sv: Majim och Herkules

Antar att detta är rätt tråd?
Men iaf.. Vad tycker ni därute om Majims och Herkules betende?
Har nämligen en bestämd herre här hemma som absolut itne är att leka med.. Så vill veta vad ni tycker :)
Då har du väl helt enkelt haft otur. Jag har sett Majim många ggr under senaste åren, och även avkommor. Majim är något av det coolaste man kan tänka sig, men kan även vara en spjuver ibland, men absolut inget ont i honom, han rids ju för närvarande av en 14 årig flicka som ska tävla honom i juniorklasser, hur många i aveln verkande hingstar klarar av det?
Vad gäller Herkules, har vi i familjen haft ett sto Herkules-Harras under många år, och det var ett underbart sto, som fick några avkommor som alla var väldigt trevliga.

Min kompis har en Majim avkomma hon är super på alla sätt och vis. så du har nog haft otur bara.

Majim är själv en mkt trevlig och framför allt samarbetsvillig hingst.
Men både ditt sto och Majim bär på gener, som kommer ut olika vilket innebär, att det finns ingen VDN märkning när man avlar.
Ena blir så den andra si.

Kanske missade du något när du gick igenom ditt sto´s härstamning och kombinationen med Majim!!!

Men var konsekvent i hanteringen.

En unghingsts beteende skulle jag skylla mest på mammans prägling och på den grundläggande uppfostran av hästen.

Liknande trådar

Avel Lite osäker om denna tråden ska ligga under avel eller dressyr. Ni som avlar dressyrhästar, jag är nyfiken på eran åsikt om hur ni...
Svar
8
· Visningar
1 104
Senast: Piaff
·
R
Hundavel & Ras OBS att jag kan iprincip inget om avel och jag har inte precis några planer att min hund ska bli en "avels hund" ändå utan jag är bara...
11 12 13
Svar
242
· Visningar
15 597
Senast: ildiko
·
Övr. Katt Jag frågade om råd på fb om min ena katt som uppvisar aggressivt beteende ibland. Fick en kommentar och sen låstes tråden. Folk blev...
2
Svar
35
· Visningar
3 717
Senast: MJLee
·
Hundavel & Ras Hejsan allihop, Ni som har eller har haft Beauceron. Hur lika/olika är de från Bruksschäfrar? (För någon som är bruksintresserad (men...
2 3 4
Svar
72
· Visningar
5 404
Senast: linnsan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Halvautomatiska vapen?
  • Tittar in i ditt kök del 27
  • Svensk politik nr 3