Bispbergs Mighty Caffi - Freja. Mycket energi och mycket päls. En del har uppfattat hennes vanliga ansiktsuttryck som argt men så är verkligen inte fallet. Hon är alltid framåt och glad. Inte en knäkatt men tycker det är helt okej att åka med i famnen när jag bär runt och kramar på henne. Är nästan alltid i samma rum som mig och ligger oftast på skrivbordet när jag spelar och "deltar" genom att trycka på diverse knappar. En väldig mattjuv och flitig tiggare oavsett vad som äts. Börjas det med ett kvitterbrum (svårt att beskriva ljudet men inte ett jamande) så vet jag direkt vad det betyder. "Lek med mig annars.." Annars brukar generellt innebära diverse upptåg som är mindre uppskattade av matte. Hon är oerhört nyfiken och älskar kartonger. Outtröttlig i stort sett. Upplever dock tyvärr att hon är ganska harig och blir lätt rädd av oväntade rörelser eller ljud. Gillar att ligga i handfatet när jag är på toa. Krafsar alltid på vattenskålen och fontänen innan hon dricker.
Tycker det är spännande med nytt folk men vill inte nödvändigtvis bli klappad. Vet inte hur hon väljer men vissa personer biter hon i huvudet/håret om de sitter i soffan?? Mycket intressant.
Hon var lite av ett impulsköp om jag ska vara helt ärlig. Jag upplevde att vår relativt nykomhemna vuxna ragdoll saknade sällskap, något jag i efterhand insett var fel. Dåvarande sambon ville ha mco för det hade hans mamma och så blev det. Ångrar henne inte en sekund och de accepterar varandra.
Tycker det är spännande med nytt folk men vill inte nödvändigtvis bli klappad. Vet inte hur hon väljer men vissa personer biter hon i huvudet/håret om de sitter i soffan?? Mycket intressant.
Hon var lite av ett impulsköp om jag ska vara helt ärlig. Jag upplevde att vår relativt nykomhemna vuxna ragdoll saknade sällskap, något jag i efterhand insett var fel. Dåvarande sambon ville ha mco för det hade hans mamma och så blev det. Ångrar henne inte en sekund och de accepterar varandra.