coari

Trådstartare
Dagens V:75 lopp avd. 6 på Bergsåker..

Vinnaren Maharajah är den i särklass mest imponerande individ jag någonsin inom travet tagit del av...

Jag är lika stum som Örjan över denna enorma prestation..

Vilken häst,, vilken individ... Helt makalös uppvisning för det va en uppvisning i absolut världs klass..

Grattis även till dig Hultman.....

Sv: Maharajah

Helt otroligt magnifikt. Det ska bli roligt att följa den framöver.
Man kan inte annat än buga. :bow::bow::bow:

Vinnaren Maharajah är den i särklass mest imponerande individ jag någonsin inom travet tagit del av

Visst gjorde hästen en kanonprestation.
Men att redan nu prata världsklass och den mest imponerande hästen inom travet är att ta ett sjumilakliv.. ;)

Det finns många 3-åringar som har som har gjort bättre prestationer än Maharajah. Lustigt nog är Viking och Going Kronos de första jag kommer att tänka på.
Men Maharajah verkar vara en jättetrevlig individ och nog har han kapacitet för att kanske ta klivet in i en ev. världselit som 5 eller 6-åring.

1.13.6

Men det var sättet han gjorde det på! :bow:

Jag tycker bara att det är lite synd att det blir en sådan enorm hype på de här 3-åringarna. Nu har Maharajah alla kvaliteer för att bli någonting utöver det vanliga men vi glömmer så fort..

Going Kronos vann långa E3-finalen 2006 med 9 (!) längder på 1.12.2

Det här är med en svettig prestation av korta finalen samma år:
http://www.youtube.com/watch?v=Rq38jZJnNjQ

Det finns många 3-åringar genom åren som har börjat så oerhört lovande. Nu är det bara Viking Kronos och två av hans söner jag har nämnt här. Men varje år läser vi om nya unga fenomen, nya stjärnskott -som ska återta Sveriges plats i storloppen- som vi inte bedömer rättvist senare i karriären bara för att de var så otroligt uppskrivna från början.

Scarlet Knight är väl det tydligaste exemplet på hur fort vi faktiskt glömmer..

(Tänker på att vi betalar mycket för att få hit amerikanska avelshingstar som har vunnit Hambletonian men när "våran" egen Hambovinnare går till aveln får han prissänkas då man alltid har de senaste loppen på näthinnan)

Vilken glädjedödare jag framstår som nu!:D
Maharajah gjorde ett fantastiskt lopp och reaktionerna efteråt från kretsen kring hästen talar för sig självt.
Men det är när jag läser alla krönikor som redan nu siar om en fantastisk framtid -tack vare Maharajah- för svensk travsport som jag reflekterar lite över vårat minne..

Han va ruggigt GRYM!! *stolt andelsägare :angel::love: *

Nej men helt ärligt, visst man ska ju kanske inte skryta upp hnm ända till gudarna än, men han har något extra!
definitivt kommer han att komma långt, bara han får hålla sig frisk, och träna på.....

Även om jag hoppats på "min" pålle i dte här loppet!
så fick jag ruggig gåshud när han bara tog för sig där på upploppet o gick om, :love::bow:
Tårarna va nära! spec, när man fick se örjan mållös, tur att han bar mörka brillor, så han kunde dölja lite hur glad han va, ;)

Tycker det är på tiden att lyfta upp denna tråd som jag startade för länge sedan. Jag har inte ändrat uppfattning men ser nu att t.o.m. "Proffsen" börjar tycka likadant efter senaste starten.

Makalöst bra häst,, får den bara vara frisk så kommer den tillhöra världs eliten innom ett par år och visst, det finns en likhet mellan Maharajah och Varenne.

Dagens V:75 lopp avd. 6 på Bergsåker..

Vinnaren Maharajah är den i särklass mest imponerande individ jag någonsin inom travet tagit del av...

Jag är lika stum som Örjan över denna enorma prestation..

Vilken häst,, vilken individ... Helt makalös uppvisning för det va en uppvisning i absolut världs klass..

Grattis även till dig Hultman.....

Drygt ett år senare och efter dagens Vinst i Derbyt

OJ oj oj vilken häst, vilken prestation!!!

Man blir lika mållös som t.o.m. Thomas Nilsson..

ETT JÄTTE GRATTIS TILL ER ALLA som varit delaktiga i denna helt enorma prestationen!!!

Jag tvivlade aldrig efter segern för drygt 1 år sedan att detta är Sveriges bästa travare,, inte heller Örjan.

Men att den t.o.m. skulle vara den bästa travaren i världen och t.o.m. bättre än Varenne har den med råge visat..

Själv tvekade jag aldrig på vilken spik jag skulle välja i v65:6 och jag e superglad för att även min andra spik Lea vann och att Johan vann första avdelningen.

Vilken dag inom Svensk travsport när den är som bäst!!!!

tom bättre än Varenne är väl att ta i ;)

men en riktigt makalös prestation han gjorde idag, ruggigt! :bow: Det är en fantastiskt grym häst!

Missade loppet idag,hade start häst på romme idag!Hörde på radion på väg hem att Maharajah vunnit.Han var min favorit i loppet,bugar och bockar och grattar!

Missade loppet idag,hade start häst på romme idag!Hörde på radion på väg hem att Maharajah vunnit.Han var min favorit i loppet,bugar och bockar och grattar!

Ja han va ju tuppen i en hönsgård.;)

T.O.M. bättre än Varenne ???

Jag återkommer i denna tråd nästa år sista helgen i maj.

Marre var bara sjukt bra idag, han mosade ju för sjutton Yeild Boko.:banana:
Synd att Micro inte gick bättre...:(

Hade dessutom bästa platsen å kunde se loppet utan att trängas me allt folk:D!

En uppvisning man sällan ska glömma!!
Vad som överraskade mig var att han faktiskt öppnade riktigt bra. Tänk om han kan utveckla den biten ytterligare...

Alla är så snabba att höja hästarna till skyarna när dom vinner sina unghästlopp, visst var han bra ingen fråga om det. Men får se hur det går som äldre. Hur gick det för Going som var en sån superhäst?

Finns bara en för mig och det är Järvsöfaks!
Hur mycket pengar hade han haft på sig om han var ett Varmblod:grin:, möter eliten och vinner även som 15-åring.

Alla är så snabba att höja hästarna till skyarna när dom vinner sina unghästlopp, visst var han bra ingen fråga om det. Men får se hur det går som äldre. Hur gick det för Going som var en sån superhäst?

Finns bara en för mig och det är Järvsöfaks!
Hur mycket pengar hade han haft på sig om han var ett Varmblod:grin:, möter eliten och vinner även som 15-åring.

Det går inte att jämföra varmblod och kallblod.

Och som en tidigare talare sa: Att säga att han är bättre än Varenne är bara befängt, Varenne är den bästa travaren genom alla tider och det kan man verkligen inte kalla Maharajah för, igår imponerade han otroligt mycket visst, men det finns många andra hästar som imponerat i dagens läge, Ready Cash i Januari i Prix Charles Tiercelin imponerade ännu mer på mig, fast vi får ju se vem som är bäst av de två i Prix d'Amerique troligtvis, om Maharajah nu går ut där redan nästa år..
Dessutom ska han i Pd'A besegra världens bästa travare det här året, Meaulnes du Corta, samt Prince Gede som vann Prix de Paris och var först i mål i Prix de Cornulier men blev diskad..
Och även om han slår dessa hästar i Pd'A har han fortfarande mycket, mycket mer att bevisa innan han kan ta över Varennes plats, dvs som den bäste travaren genom tiderna.

Varenne var ju bäst i världen på alla distanser när han var aktiv, Maharajah ser bara ut att kunna gå över längre distanser, inte slår han väl exempelvis Torvald Palema över kort? Eller kanske kullbrodern Lavec Kronos? Eller för att kanske korsa atlanten och dra upp namn som Lucky Jim? Muscle Hill?
Han verkar ju inte ens klara av Nu Pagadi över medeldistans..

Menmen, den som lever får se, har sagt det många gånger och jag har svårt att tro att jag någonsin kommer få se en sån bra häst som Varenne igen, som var bäst i världen på samtliga distanser och besegrade hästar som Moni Maker och Victory Tilly från dödens.

Så; Vänta med att höja hästar till skyarna.

Senast ändrad av en moderator:

Men att den t.o.m. skulle vara den bästa travaren i världen och t.o.m. bättre än Varenne har den med råge visat..

DEN!!??

D är faktiskt levande varelser vi snackar om. :cry:

Se hästarna som individer å inte som spelobjekt!!!

Liknande trådar

Avel Tänkte bara skriva lite allmänt om travaren. Hoppas det inte blir mer sådana här diskutioner. Vi har både franska och amerikanska...
2 3 4
Svar
77
· Visningar
6 615
Senast: henry_
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar