Humelibumlan

Trådstartare
Wille 3-år har fått magsjuka, han är pigg, feberfri men kräks upp allt han får i sig.

Vad är bra och snällt för magen att ge han förutom vätska?

Själv avskyr jag spy galla, så jag äter allt som smakar mycket ungefär..

Sv: Magsjuka

Blåbärssoppa sägs lugna magen för både små och stora. Avslagen cola funkar alltid för mig, men om det är bra för små barn vet jag inte.

rostat ljust bröd är bra, bara med smör på. Filmjölk och avslagen cola fungerar också.

Resorb vätskeersättning
Svagt te med socker
Avslagen Cola
Proviva nyponsoppa
Majsvälling

Vi har precis genomgått en magsjuka :eek: Sonen 20 mån vill inte äta så mycket men det kan ju ta ett tag innan aptiten kommer tillbaka.
Det som fungerar i "matväg" är

Smörgåsrån med smör
Formfranska med smör
Kokt kyckling

Krya på er!

ris är snällt mot magen
osaltade riskakor, om han vill tugga på något

annars är vätskan absolut viktigast

Liknande trådar

Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
3 964
Senast: Anonymisten
·
Hundhälsa Äldsta tikens mage har varit ett problem i många år. Vi har varit på utredningar hos flertalet olika veterinärer, även sådan som ska...
2
Svar
20
· Visningar
2 028
Senast: super
·
Hundhälsa Jag kom hem efter nattjobb till sjuk hund :(. Han hade kräkts i hela huset under de två timmarna han var ensam hemma och även kissat...
2
Svar
29
· Visningar
2 721
Senast: Tualma
·
Småbarn Vi har sökt vård både på jourcentral, akuten och kommer sannolikt behöva söka oss till VC nästa vecka om symtomen inte släpper - men är...
2 3
Svar
49
· Visningar
5 301
Senast: Blyger
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar