Men då, här kom ett riktigt bakslag. Bruce har fått utskrivet Andapsin 2 ml morgon och kväll, Losec i tablettform samt B12 och Folsyra i tablettform. Detta började han få i torsdags. Jag beställde även Royal Canin Hypoallergenic samma dag men p.g.a. leveranskaoset efter Black Friday så har leveransen flyttats fram och påsen ska komma ikväll, så tillsvidare har han fortsatt få hemmalagad skonkost.
Han har som sagt inte kräkts sedan 27 november och han har haft fast avföring, i liten mängd i jämförelse med vad han brukar. Det såg ljust ut. Så igår bad han om att få gå ut vid kl. 13 och jag tänkte direkt att nu är det något, han ber aldrig om att få gå ut. Givetvis var det så, han hade diarré igen och det var bråttom. Samma sak kring kl. 17. Kvällsrundan bad han inte om, men var lös i magen då med. Vid kl. 3 inatt ville han gå ut igen, och han har varit tjorvig och haft svårt att sova halva natten. På morgonrundan ingen bajs, men bara en timme efter att vi kommit in ville han ut och var då lös igen. Nu har jag fått rapport av maken som är hemma att han bett om att få komma ut två gånger idag med diarré.
Vad hände helt plötsligt? Var det fel av mig att börja med medicinerna innan fodret hade kommit, har det blivit för mycket för honom med enbart skonkost som bas? Han har verkligen inte ätit något annat alls. Förutom en incident då.. i lördags kväll märker jag att han slickar på någonting på ett klädesplagg. Upptäcker att han spytt längst inne i garderoben, gud vet när för det var torkat. Kan ha varit dagar sedan, eller en vecka. Det såg i varje fall inte färskt ut. Han slickade på det och jag tog bort klädesplagget med kräks på. Med tanke på mängden som han brukar kräkas upp och hur mycket som var kvar torkat på klädesplagget så har jag svårt att se att han kan ha fått i sig särskilt mycket, men med tanke på tidpunkten.. att detta hände vid kl. 23 på lördag kväll och hans diarré startade kl. 13 på söndagen så kanske det var det som satte igång allting?
Suck, mitt hjärta värker för min skrutt. Blir inte detta bättre till i morgon så får jag ringa vår veterinär igen och be om råd. Ikväll då, hemmalagad skonkost eller hypoallergenic fodret som ska komma? Gissar att det är bäst att inte byta mat just nu? Fortsätta med medicinerna eller avvakta tills jag kan prata med veterinären?