Pratade med veterinären igår. Hon sa att samma veterinär är inne på fredag, men har fullbokat, dock kan vi ringa på fredag morgon och se om det blivit någon avbokning. Annars verkade hon tycka att det är helt okej att vänta till tisdag, så länge hans allmäntillstånd inte förändras. Han äter och dricker, inte verkar ha ont osv. Blir han akut sämre får vi såklart åka in till regionsjukhuset på en akuttid. När jag klämmer runt på hans mage får jag i varje fall ingen hint om att han skulle ha ont.
Inatt har han vaknat 5-6 gånger, sätter sig så sängkanten och hulkar till/rapar någon gång.. men kryper sen ner och lägger sig igen. Magen bubblar för fullt, så det märks att den är i obalans och att han vaknar av att han mår illa. Jag har blivit osäker på om hans nya färsfoder verkligen gör saken bättre så igår kväll fick han lite av sitt torrfoder, men det verkar göra detsamma vad han får. Inatt gav jag honom Canikur och en pytte-bit färskfoder för att se om det blev bättre, men det blev oförändrat. God aptit vid frukost, fick färskfoder men kräktes bara sekunder efteråt. Nu har han fått lite torrfoder. Historiskt har han ju blivit värre av tom mage (magsyran) så jag försöker få i honom något hela tiden, i små små doser, men just nu verkar ju inget följa vanligt mönster så nu vet jag varken ut eller in. Kanske borde magen vila i stället? Jag har ingen aning.
Han har i varje fall inte haft diarré på över två veckor, utan han har fast och fin avföring, om än i väldigt liten mängd i jämförelse med innan pga färskfodret. Äter bra, verkar hungrig mest jämt. Dricker och är pigg, även om han får en liten dipp precis efter att han kräkts och är lite låg. Så problemet verkar vara fullt ut att han kräks helt enkelt, någon gång per dygn. Tom eller full mage verkar inte göra någon skillnad. Tycker nätterna verkar värre än dagarna, det är också då jag hör hur det bubblar.
Skriver här lite som en dagbok, så har jag allt loggat när vi ska utreda. Men om någon har några idéer på förhållningssätt eller hur vi ska klara oss bäst fram till på tisdag så skriv gärna. Alla goda råd är välkomna just nu.