Magsjuka på 7månaders?

fiaskurken

Trådstartare
Diarre´och hög feber är det här idag. Kan inte tänka mig att han ätit nåt olämpligt, och vad kommer då febern ifrån:confused: frågan var alltså om det kan vara magsjuka han fått. Hur vet man om ens barn är uttorkat? Det här är typ första gången junior är sjuk så jag är lite nojjig:angel:

Sv: Magsjuka på 7månaders?

Ammar du fortfarande?

När små barn blir magsjuka är det bra att ge vätska lite och ofta exempelvis med tesked. Gör egen vätskeersättning eller köp på apoteket om du tkr det behövs.

Kan det inte vara tänder på G då?
Då Emil fick sn 3:e tand så hade han det jättejobbigt, fick feber, diareé och kräktes, det höll i sig i ett par dgr & strax därefter så såg vi tanden som ploppade fram. :D

Om han kissar normalt så är han inte uttorkad men det är ju svårt att veta när de har diare.
Vi fick tipset att lägga en näsduk fram i blöjan, då ser man bättre om det är urin också.

Vi hade magsjuka förra lördagen. Vi gav vätskeersättning, resorb junior varje halvtimma och var tredje timma på natten på inrådan av vårdguiden.

Om han inte kissar på 8 timmar så åk till akuten.

Ammar du fortfarande?

När små barn blir magsjuka är det bra att ge vätska lite och ofta exempelvis med tesked. Gör egen vätskeersättning eller köp på apoteket om du tkr det behövs.

Köpte vätskeersättning men det var nedrans svårt att få i honom:crazy: Det ÄR faktiskt tredje tanden som är på väg,det har lugnat sig en aning nu. Febern har gått ner men han har fortfarande diarre´och är röd som attans i rumpan. Smörjer med inotyol men han skriker som besatt så fort man måste byta blöja - typ hela tiden:cry:Åhh vad det är hemskt att se sin unge lida:eek: Inte är det väl såhär varenda gång en ny tand ska fram??:cool:

När Rasmus fick sin 3e tand så vart han också jätte röd. Han fick som vätskande "ridsår" i rumpan och skrek av smärta när jag böt blöja :(

Jag smörjde med inotyol och hällde på ordentligt med potatismjöl för att verkligen hålla rumpan torr och han blev bättre mycket snabbt.

Vill tipsa om Bepanthen-krämen istället!

Slår INotynol alla gånger!!! Tycker inotyol bara lägger sig som en hinna medans bepanthen verkar ner i huden!

Liknande trådar

Småbarn Vi har sökt vård både på jourcentral, akuten och kommer sannolikt behöva söka oss till VC nästa vecka om symtomen inte släpper - men är...
2 3
Svar
49
· Visningar
5 308
Senast: Blyger
·
Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
4 045
Senast: Anonymisten
·
Kropp & Själ Jag insjuknade i hög feber i mitten av november. Två veckor senare sökte jag vård då febern aldrig gick ner, skickades till...
2
Svar
20
· Visningar
1 670
Senast: manda
·
Kropp & Själ Någonting står inte rätt till i min kropp. Det började natten mot tisdag förra veckan med att jag ärligt talat trodde att jag skulle...
2 3
Svar
43
· Visningar
7 102
Senast: Bapelsin
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar