Magnolia utan blommor

Apache

Trådstartare
Min två år gamla magnoliaplanta fick inga blommor i år men massor av blad så den frodas och trivs, I fjor blommade den för fullt - nåja några stycken iaf den är ju inte så stor.
Kan det vara frosten eller hararna?

Sv: Magnolia utan blommor

Det tar ofta ett par år innan de blommar, så är den ung kan den faktiskt vara utan blommor. Men frosten är en trolig orsak.

Sv: Magnolia utan blommor

Tack. Det var ju det jag trodde med frosten. Jag planterade den 09 och den blommade 10 med några blommor, så den är ju ung. Ser framemot ett helt vitt hav om några år...

Liknande trådar

Trädgård & Växter Jag fick en jättehärlig bok om biologisk mångfald i trädgården i julklapp. Har ingen trädgård än, men en ganska stor balkong. Flyttade...
2
Svar
21
· Visningar
1 566
Senast: starcraft
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag är mitt inne i första sommaren med att försöka odla ätbara grejer på min plats. Visst har jag pysslat mycket med trädgård tidigare...
Svar
4
· Visningar
752
Senast: cassiopeja
·
Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
50
· Visningar
6 679
  • Artikel Artikel
Dagbok Sov otroligt dålig i natt på grund av en incident igår. Jag flyttade till min lägenhet för typ fem år sedan. Jag köpte den under...
2
Svar
31
· Visningar
3 683
Senast: hollypolly
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar