Magnettäcke?

P

PeGe

Har varit iväg med två av mina hästar till en equiterapeut och båda hade naturligtvis problem ( visste jag ju ) Med hjälp av magnettäcke, laser och akupunktur fick hon båda hästarna mycket fina och rörliga. :)
Är det någon som har köpt ett sådant enklare magnettäcke? Har det fungerat bra? :confused: Hållbarhet?
Tacksam för alla synpunkter och tips!

programmet plus på svt gjorde ett test för nåt år sen med magnetmadrasser till människor. det visade sig inte fungera särskilt bra eftersom magneterna var så svaga i förhållande till jordens starka magnetfält. undrar om det inte är samma skräp i hästtäckena... :cool:

Stoet rider jag barock med och visst blir hon bättre när jag tränar henne, men det där allra sista verkar hon behöva hjälp med på annat sätt. Hon har en liten rörelsestörning som minskar när hon ridits en stund. Funderade därför på om man kunde få igång cirkulationen på något sätt innan....
Valacken är 23 och promenadrids bara då han är triangelmärkt sedan 14 år. Han har förmodligen halkat i hagen då han fick en plötslig hälta i somras. Veterinärerna finner inget fel, men det equiterapeuten hittade spänningar och stelhet i höftregionen. Blir bättre av lite lätt motion, men inte för påfrestande.

Liknande trådar

Hästvård Hej! Mitt vuxna islandshäst sto på 12 år har för några månader sedan påvisat ”svaga” bakknän och ”problem” med patellan. Vi har...
Svar
9
· Visningar
707
Senast: tara
·
Foder & Strö Hej! Nu behöver jag lite input från er. Det är lång läsning och jag förstår om ni inte orkar läsa 😅 Jag vill vara tydlig från början med...
2
Svar
21
· Visningar
2 741
Utrustning Vi var iväg och tränade igår för nya tränaren. Hästen känns till en början helt ok när jag rider fram, men vart efter under...
2
Svar
25
· Visningar
2 090
Senast: super
·
Hästhantering Hej alla, långt inlägg och jag ber om ursäkt men har mycket att skriva. Jag har redan ett konto här på buke, men då detta känns alltför...
2
Svar
22
· Visningar
3 200

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka