Det står ofta tumeric på förpackningarna och brukar finnas även i halv- och helkilosförpackningar förutom hektovis.
 
Jag äter magnesium i perioder om jag har problem med kramper men inte annars.
Samma här får i perioder problem med rejäla vadkramper och även kramper i ryggmuskeln, hjälper direkt när jag ser till att knapra i mig några magnesium tabletter så det är väldigt uppenbart att det är just magnesium som saknas då. Periodvis har jag varit flitig och tagit 1-2 ggr per dag och ja mina muskler funkar bättre då, men jag är så in i helsike slarvig med sådant så även om jag egentligen kanske borde göra det så glömmer jag bort det och burken kommer fram igen först när jag får problem.
 
Jag äter magnesiumtillskott på läkares rekommendation eftersom han tycker jag tränar så pass mycket att det behövs för den skull eftersom det tydligen är relativt vanligt med just magnesiumbrist när man tränar.

Hade inga direkta problem innan jag började med dem och har inte märkt nån större skillnad på vare sig lättare/snabbare muskelavslappning efter träning, bättre sömn eller minskad ryggvärk.
 
Magnesium hjälper mot kramp i vaderna för mig. Men jag kan inte ta det samtidigt som D-vitamin-tillskott för de verkar ta ut varandra på nåt slags sätt.
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag har insett att det är dags för mig att tackla min tandvårdsrädsla.. fobi.. men hur gör man? Jag har inte varit hos tandläkaren på...
Svar
9
· Visningar
277
Kropp & Själ Natten till igår fick jag ett samtal om att en nära anhörig från ingenstans försökt ta sitt eget liv. Det kom som en chock för alla...
2
Svar
24
· Visningar
1 542
Senast: Twihard
·
Kropp & Själ Bor i Skåne och upplever att jag är påverkad av min pollenallergi. Är det någon annan som fortfarande märker av sin pollenallergi trots...
Svar
8
· Visningar
343
Senast: jemeni
·
Kropp & Själ Jag käkar frukost vid 04, den består av 2 ostmackor, juice, kaffe och youghurt. Åker sen och jobbar, jobbar med städ. När jag...
2 3
Svar
43
· Visningar
1 473
Senast: Halcyon
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Avels fråga
  • Målbilder för trubbnosar.
  • Senast tagna bilden XV

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp