• Övr. Hund
  • Trådstartare Trådstartare Texas
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 3
  • Visningar Visningar 1 148
T

Texas

Någon som fått diagnosen Magkatarr på eran vovve?!
snälla berätta hur det uppstod och hur hunden mådde!

Sv: Magkatarr

En av mina tikar har magkatarr. Jag tror själv det beror på att hon är lite känsligare efter operationen i vintras. Jag började fundera då hennes fisar började lukta vedervärdigt och då hon spydde och det var lite blod i så var det dags för veterinären. Hon går på dietfoder och medicin nu och hon mår ganska bra.

Min ena fick akut mag och tarmkatarr, troligtvis utlöst av att han ätit nåt olämpligt ute och så var det rötmånad. Han kräktes kanske 40 ggr under en dag, sen gav det med sig men nästa dag började det om och då var det mörkt av blod så då blev det akut till veterinären. Han fick diarsanylpasta, medicin och dietmat att äta under en tid.
Kan tillägga att nu är han bra men jag får inte riktigt till magen på honom, han är väldigt känslig efter det där...

En bekant till mig har en tollare med kronisk magkatarr. Hon fick magkatarr som valp men när de sökte hjälp fick de ingen diagnos av veterinären. Efter ett tag sökte de ny hjälp och då fick hon diagnosen magkatarr, men den hade då utvecklats till kronisk.
Hon går på massvis med mediciner, äter 6 ggr om dagen av ett dietfoder och får absolut inte äta någonting annat.
Anstränger hon sig/stressar upp sig får hon jätteont dagen efter och de får öka medicinerna.

Liknande trådar

Hundhälsa Hej, Jag har i 2 års tid haft PROBLEM med min tik som nu är 2,8år och alltså levt 2 år av sitt liv med denna hemska MAGKATARR SOM...
2
Svar
34
· Visningar
4 976
Senast: Lillefrun
·
Övr. Hund om en jagande jakthund attackerar en kopplad hund på promenad?
2
Svar
27
· Visningar
2 083
Senast: Snurrfian
·
R
Övr. Hund Istället för och fortsätta i en tråd som handlar om att vara publik på utställning så tänkte jag att det kanske kunde vara bra med en...
Svar
16
· Visningar
1 126
Senast: Myrten
·
Övr. Hund Jag blev uppringd av ett försäkringsbolag som erbjuder betydligt bättre villkor än nuvarande. Hur är det när det gäller hund? Törs jag...
Svar
6
· Visningar
663
Senast: Puffindog
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka