Sv: Magic =D

:p:p:p

Ni hatar magic ni kommenterar ju inte:cry: tyck synd om mig o honom :cry: ;)

Vissa bor ju vid datorn så..*sneglar på Fjädern*...

Jag tänkte exakt som det är nämnt här förut men har vis av erfarenhet lärt mig att det är JÄTTEVIKTIGT att hoppa mycket banor redan från början men göra det på ett sådant sätt att hästen tänker mycket själv. Har sett otroliga effekter på hästar som har hoppat banor jfrt med dem som man håller till serier/bommar/enstaka hinder. Kombination av detta är nog det som ger allra mest.

Varmbloden behöver (lika som de flesta andra med) Balans och takt samtidigt som man måste kunna reglera tempo. Höjden är delvis oviktig MEN jag tycker i mitt tränande att det är sunt att höja ett passande hinder emellanåt för att skapa framtidstro och självkänsla hos ekipaget.

5 1/2 i all ära men den är konstruerad efter en halvblodhäst...( inget ont om Varmblod bortsett från att de senaste hundra åren är de avlade för att springa framför vagn och det skapar lite "ridavvikelser")
Därför är det väldigt viktigt att man kommer rätt in.

Problemet när man åker till ridhuset själv är att man är av naturen lat och bär inte mer hinder vad man behöver. TIPS! Bjud med alla eventuellt intresserade så ni får in allt hindermaterial som krävs för dne typern av träning som din häst kräver.

Toppen att han bjuder på hinder men var försiktig så att han inte springer/rusar för då kommer problemen snabbt när vi höjer några centimeter. Det är nästan alltid bättre att komma i det läget att man kan rida framåt på hinder oavsett om de är heta eller inte.

Jaja...det där lät mest som massa tjat men det dyker säkert upp fler teorier....

TACK:bow:

Nu kommer några frågor te dig om det är okej:o

Okej så jag ska alltså hoppa banor :D
men om man lägger travbommar framför ett hinder kan det hjälpa till så att dom inte rusar lr kommer han bara springa över bommarna (:eek: ):o?Lr finns det nåt annat man kan göra för att få honom att inte rusa?

Okej jag skiter i 5½ te magic då den låter inte så populär :D

Det lät inte som tjat det lät som bra tips ;)

ponnylollo: var ligger ditt stall i linköping nånstans?

tack :)
ibland så lägger han in ett extra litet galoppsprång o ibland tar han bort ett :eek: :D

Känner igen det där :angel: Mitt arabsto gör likadant, men tränar på att hon ska hoppa när jag säger till henne och inte när hon känner för det :P

Det första jag tänkte på var att du ser ganska spänd ut i axlar, höfter och knän. försök att slappna av mer, komma närmare sadeln, vika dej ngt mer i höften ist för att gå uppåt med överlivet (lite luddig förklaring men jag hoppas du förstår!) och fjädra mer knäna!

i övrigt en jätte fin häst som verkar positiv. Ni passar jätte bra ihop:)

//erica

Angånde sisten: Du skulle behöva korta dina stigläder lite för att hitta en bättre position. Din knävinkel är nu väldigt öppen vilket leder till att du som ryttare blir lite "stående" i stiglädrena. Prova. Lycka till.

gullig och positiv häst och trevlig sits på marken!
som många andra sagt, det du behöver jobba på är sitsen mot/över hindret. ffa korta tyglarna, de blir för långa, din hand hamnar för långt bak och du blir efter i språnget. korta dom så pass mycket innan anridningen att du kan ha ta ett mantag halvvägs upp på hästens hals utan att tyglarna glappar för mkt. ta sedan i manen innan hindret och håll kvar tills du landat.
korta stiglädrena typ 2 hål, jobba med att hålla om med underskänkeln utan att klämma med knäna. tänk nära sadeln med rumpan, men vikten i stigbyglarna.
sitsen över hindret kommer komma av sig själv när du sitter så här, sitt och vänta på hindret, låt det komma till dig och akta dig för att slänga dig fram för mkt, speciellt på dessa låga höjder.
hoppas det går bra för er, att ni tränar mycket och tar hjälp av en duktig tränare!

Dom som står i vårat stall har stått där och efter alla skräckhistorier så tycker jag inte att det verkar så trevligt :crazy:
Har en kompis som har sin häst där nu :D

Jag kan absolut ingenting om hoppning! hehe. men du ville ju ha kommentarer så jag får väl skriva att du hade väldigt fina grejer och kläder =) Ljusblått va superfint på honom:D

Liknande trådar

Hästvård Står just nu i ett jäkla mysterium. Tankarna går som en studsboll. Tänker jag berättar händelseförloppet så får vi se vad ni har o säga...
2 3 4
Svar
74
· Visningar
4 328
Hästmänniskan Hej! Vill nog egentligen mest skriva av mig, det känns tungt och jobbigt och vet inte hur jag ska tänka. Jag har haft egen häst...
Svar
15
· Visningar
1 135
Senast: Bison
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Nu när jag varit sjuk inser jag hur ensam jag är. Ingen mer än min syster hör av sig.. Det finns nog de som inte ens har de så jag...
2
Svar
24
· Visningar
2 328
Senast: Nepenthe
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag tycker att jag ofta ser mina egna gamla dagbokstrådar under rubriken "Liknande trådar" under senaste inlägget i en tråd. Det gör mig...
Svar
0
· Visningar
479
Senast: cassiopeja
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Valet i USA
  • Västeråsträffstråden
  • Vad gör vi? Del CCVIII

Hund, Katt, Andra Djur