Sv: Magic =D
jag tycker ni är duktiga som kämpar på!
det jag skulle vilja ändra på är lite mer kontakt med hästens mun generellt, så att man inte kastar fram handen så det glappar i språnget, utan ger en mjuk eftergift istället.
när tygeln blir lite kortare skulle du nog få jobba lite med eftergiften, ibland ser du ut att bli kvar i handen i sprången, men det är sånt som kommer med balansen.
tycker du har en bra sits i grunden, och oftast en väldigt bra blick över hinder också, rakt fram istället för ner på hästen!
kanske att du skulle kunna lätta lite mindre ur sadeln, nu står du nästan på raka ben i språnget. försök istället tänka "lite lätt kontakt med rumpan i sadeln" fast ändå lätta, om du förstår hur jag menar
hindren är ju ändå ganska så små.
sen vet jag att det beror på paddocken etc, men i framtiden tror jag det är dags för er att börja med lite mer stärkande övningar, istället för bara enkelhinder. lite studs och annan gymnastikhoppning på låg höjd. något annat som är bra är att ha trav- eller galoppbom framför hindret för att lättare hjälpa magic att hitta avsprångspunkten och komma rätt in på hinder. en markbom hjälper också till
ang. halten i början av filmen så tycker jag det är bra tänkt om han gärna springer iväg från dig!
dock skulle jag nog lägga den tidigare isåfall, kanske 3-5 meter ifrån göra en lugn halt eller avsaktning och sen fram i trav så att man inte trixar för mycket direkt framför hindret, för som du själv märkte så blev det ju inte så bra över hindret, även om det var så lågt att han kunde skritta över
nu ska jag inte tjata mer
har ni bokat ridhuset än förresten?