Magic bett

Sv: Magic bett

Gud vad tröttsamt. Eftersom de nu säger att det är ett av de mildaste betten borde man ju få tävla på det.

Men det låter ju som en liten avstickare där i reglerna, det kanske man skulle prova :angel:

Du har ingen bild på det, och vart du köpte det? Vore kul att se om man har råd till det.
Om man har ett likadant tredelat, är det samma sak där då? att det är som ett odelat, fast tredelat :p?!

Jag råkade hitta mitt riktigt billigt på annons! Annars brukar Granngården ha, eller kunna ta hem. dock är det ju inte helt billigt tyvärr..
http://img.photobucket.com/albums/v221/Oliver7/magicbit.jpg enda bilden jag har. och när det sitter på tränset hänger det precis som ett rakt bett gör.

Har ingen aning om hur det tredelade fungerar, har aldrig sett nåt irl ;) Vet inte ens om de har nåt som har droppe i mitten. Halvmånar är nog inte så tillåtet på tävling som sagt. Men återförsäljaren borde ju veta vad som finns i sortimentet..

Hmmm.. låter ju som du hade tur..
Vet inte om jag ska köpa något sånt, han går ju faktiskt rätt okej på det tredelade också. Konstigt tycker jag att han trivs bättre på det tredelade än det tvådelade, men samtidigt älskar det odelade. Jag är bara måttligt förvirrad :confused:
Jaja, så länge det funkar så ska man väl vara glad.
Men när jag la i det tvådelade efter ca 8månader igen, frustade han och tuggade som en galning i stallgången. menn när jag red blev han bara stel som en pinne, och drog upp huvudet hela tiden. Hästar är knas :rofl:

Tror jag får hålla mig till odelade i "vanlig ridning" och tredelat på träningar och tävlingar.

Snyltar litet på den här tråden också; är det möjligt att åstadkomma one-rein-stop med ett rakt bett?
Mentalt känns det bra att den möjligheten finns...

Liknande trådar

Utrustning Jag behöver ett skarpare bett till min valack då han blir för stark för dottern när de rider ut. Han bestämmer då tempot själv om de ska...
Svar
10
· Visningar
1 044
Senast: Sesca
·
Hundträning Så, jag har aldrig lämnat mina hundar ensamma i bilen förutom en enda gång på 5-10 minuter. Jag vet ju inte hur dom var när jag var...
Svar
16
· Visningar
1 182
Senast: Lillefrun
·
Utrustning Det börjar bli dags att börja fundera på att kanske ta sig ut på någon dressyrstart i sommar och jag behöver bettips eftersom man inte...
Svar
17
· Visningar
1 436
Senast: Fazeem
·
Hästvård Man upphör ju aldrig att förvånas men vi måste också komma ihåg att det är handen som håller tygeln/tömmen som avgör hur bekväm hästen...
Svar
13
· Visningar
373
Senast: Corax
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Höstföräldrar 2023
  • Vad gör vi? Del CCVII
  • ChatGPT

Hund, Katt, Andra Djur