mager, magsjuk katt och mat

bengeten

Trådstartare
Hur länge vågar man fasta en mager katt med mag/kräksjuka?
vad ska man göra för att hon inte ska smitta ner resten av flocken?:crazy:

Jag har desinficera mat/vatten skålar och rensat lådan så fort hon skitit..
 
Sv: mager, magsjuk katt och mat

Har du kontaktat veterinär?
Om inte, varför sitter du på nätet och frågar okända istället för expertis??? :mad:
 
Sv: mager, magsjuk katt och mat

Har du kontaktat veterinär?
Om inte, varför sitter du på nätet och frågar okända istället för expertis??? :mad:

1. Då hon nyss börjat då skrev 1a inlägget och 2. jourveterinären där jag bor bryr sig inte om katter öht. Tro mig!
3. skulle hon bli sämre åker jag ändå in med henne om jag så måste åka till ett annat jouröppen klinik.

Så har du svar på hur man ska slippa smittspridning får du gärna delge detta =) Jag kan inte isolera katten ensam för då bryter jag mot djurskyddslagen då hon har kattungar.
 
Sv: mager, magsjuk katt och mat

Då ingen vet vad hon lider av så finns inget råd heller, ring en annan veterinär istället.
 
Sv: mager, magsjuk katt och mat

Man vågar knappt fasta en katt mer än ett dygn, för om de inte äter kan de väldigt snabbt få problem med levern. Så jag skulle nog åka in med henne till en veterinär, som kan ta prover och se om man hittar en anledning och även vätska upp.
 
Sv: mager, magsjuk katt och mat

För isf hade du inte behövt fråga här! Det finns väl för :devil: fler veterinärer och kliniker i hela Sverige???
 
Sv: mager, magsjuk katt och mat

Man vågar knappt fasta en katt mer än ett dygn, för om de inte äter kan de väldigt snabbt få problem med levern. Så jag skulle nog åka in med henne till en veterinär, som kan ta prover och se om man hittar en anledning och även vätska upp.

Skulle aldrig fasta en vuxen katt över 24tim, ungkatter 12 tim...kattungar endast så lång tid som veterinären säger.

Då veterinären tycker avvakta då hon dricker och behåller vätskan så får vi se hur det blir under natten. Blir hon sämre åker jag in. Hon har då inte spytt eller skitit diaree på nån timme..
 
Sv: mager, magsjuk katt och mat

för er som är intresserad var hon sig själv efter natten... både dricker, äter och löper;)
 

Liknande trådar

Katthälsa Min katt har blivit diagnostiserad med kronisk inflammation i gallgångar och tarmväggar och får kortison mot detta. Har ätit det i några...
Svar
5
· Visningar
458
Senast: Celinehenn
·
Katthälsa Är förstagångskattägare men är inte ny på djurmat sas, har haft hundar med känsliga magar och allergier så att läsa...
Svar
15
· Visningar
750
Senast: Krålus
·
Katthälsa Kortfattat så börjar jag bli orolig efter att min katt stått på 1/4 2.5 mg Prednisolon var 3e dag i drygt två år. Hon är snart 15 år och...
2
Svar
23
· Visningar
3 284
Senast: monster1
·
Hundhälsa Min yngsta hund (2 år) vill efter ett tag inte äta den maten hon tidigare ätit. Till en början fick hon torrfoder, och det kunde gå...
Svar
15
· Visningar
612
Senast: YlvaG
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp