Mager hund?

Sv: Mager hund?

:smirk: Ett ganska vanligt problem med aktiva bordercollie som jobbbar:smirk:

Ett gammalt knep för att få upp tunna hundar är att ge dom kokta makaroner med rapsolja över en gång/dygn.

Samt ev fullkornsvälling, som de flesta hundar nmed glädje slickar i sig, och på köpet får en rund,go mage av:D

Man ska vara lite försiktig med valpar, så min valp får typ en msk om dagen, på ett av målen.

Min vuxna får på båda målen mat, kanske kan få en halv dl om dagen ungefär:)

Prova dig fram, och börja med små mängder så vovven inte blir dålig i magen:)

Jag håller med till 100%. Är det viktuppgång man vill ha så skulle jag använda ister. Varför? För att oljan är en sådan processad produkt (Helst de billiga oljorna, det är vidrigt och det borde inte ens människor äta!!) sen innehåller animaliskt fett en rad vitaminer som finns i fett och mejeriprodukter (t.ex. A och D)

Men det är ju ofta vegetabilier i hundmat. Vad ansåg han om det?

Generellt att vegetabilier i hundmat mest är billig bukfylla. Desto mindre mängd vete etc desto syrare hundmat, vet vi ju. Hundar äter ju även vegetabilier, men de ska helst ha ätits av ngn annan först.:D Typ maginehåll på slaget djur, eller i form av bajs....

Såklart är det väl knappast skadligt att ge rapsolja. Men vill man ha effekt, så varför inte ge animaliskt fett som hunden tar upp.

Liknande trådar

Hundhälsa Då Pudeln vägrar äta allt det står ”hundmat” på börjar jag titta på alternativa lösningar. Hon är inte känslig i magen och van att äta...
Svar
7
· Visningar
468
Senast: Sel
·
Hundhälsa Min lilla hund på 5 kg skulle behöva ett hög energi foder, dock hittar jag bara sånt för stora hundar, och han har svårt att tugga dem...
Svar
10
· Visningar
625
Senast: Milosari
·
Hundhälsa Jag flyttade tillbaka från Storbritannien till Sverige i Oktober i år, och tog då med mig mina två hundar: 1 okastrerad hane, border...
Svar
5
· Visningar
1 116
Hundträning Vi har fått en tillfällig gäst i huset, i form av en ung blivande jakthund. Hen kan för tillfället inte bo hos sin ägare, och vi fick...
2
Svar
22
· Visningar
1 952
Senast: MML
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Valp 2025
  • Stor enkel hundras med lagom driv