Mager hund?

Sv: Mager hund?

:smirk: Ett ganska vanligt problem med aktiva bordercollie som jobbbar:smirk:

Ett gammalt knep för att få upp tunna hundar är att ge dom kokta makaroner med rapsolja över en gång/dygn.

Samt ev fullkornsvälling, som de flesta hundar nmed glädje slickar i sig, och på köpet får en rund,go mage av:D
 
Sv: Mager hund?

Man ska vara lite försiktig med valpar, så min valp får typ en msk om dagen, på ett av målen.

Min vuxna får på båda målen mat, kanske kan få en halv dl om dagen ungefär:)

Prova dig fram, och börja med små mängder så vovven inte blir dålig i magen:)
 
Sv: Mager hund?

Jag håller med till 100%. Är det viktuppgång man vill ha så skulle jag använda ister. Varför? För att oljan är en sådan processad produkt (Helst de billiga oljorna, det är vidrigt och det borde inte ens människor äta!!) sen innehåller animaliskt fett en rad vitaminer som finns i fett och mejeriprodukter (t.ex. A och D)
 
Sv: Mager hund?

Men det är ju ofta vegetabilier i hundmat. Vad ansåg han om det?

Generellt att vegetabilier i hundmat mest är billig bukfylla. Desto mindre mängd vete etc desto syrare hundmat, vet vi ju. Hundar äter ju även vegetabilier, men de ska helst ha ätits av ngn annan först.:D Typ maginehåll på slaget djur, eller i form av bajs....

Såklart är det väl knappast skadligt att ge rapsolja. Men vill man ha effekt, så varför inte ge animaliskt fett som hunden tar upp.
 

Liknande trådar

Hundhälsa Vår äldre hund (grönis) på 9 år som är väldigt kräsen i maten tycker att vår valps foder (Dogge professional puppy) är jättegott, han...
Svar
1
· Visningar
507
Övr. Hund Hej! Jag ber om ursäkt för en låång text. Jag är förtvivlad över situationen med min 7 månader gamla valp, jag känner mig så jävla...
2 3
Svar
42
· Visningar
4 627
Senast: fixi
·
Övr. Hund Behöver ventilera av mig… Jag tog emot en omplacerings hund i april först på prov i två veckor innan jag beslöt mig för att köpa honom...
2
Svar
33
· Visningar
4 795
Senast: Hermelin
·
Hundhälsa Hej, Jag har i 2 års tid haft PROBLEM med min tik som nu är 2,8år och alltså levt 2 år av sitt liv med denna hemska MAGKATARR SOM...
2
Svar
34
· Visningar
4 359
Senast: Lillefrun
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Tångbett dåligt?
  • Målbilder för trubbnosar.
  • Uppdateringstråd 30

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp