Mager häst

L

linarosling

Jag vet inte vilket forum jag skulle skriva i... Men ville bara höra lite råd o se om ni varit med om samma sak... Har ett halvblod på 6 år, väldigt kompakt och fin i kroppen annars, men så har han börjat magra ner sig som tusan, man börjar se revbenen osv... Har ökat i krafft och hö men fortsätter tappa, misstänkte mask då andra hästen i hagen hade lilla blodmasken, avmaskade honom och dagen efter stod han helt stilla bara... Åt ingenting, reagerade inte, stod bara still och såg inte alls bra ut. Senare mot kvällen blev han piggare, men mask hade han inte så vad kan det vara ?? Han ska på vetbesök i veckan men någon kanske råkat ut för samma grej?

Liknande trådar

Hästvård *Lång tråd* Vad är rimliga symptom på 1400 epg på en 7 månaders gammal unghäst? Väntar på svar på odling för att se om det är lilla...
Svar
9
· Visningar
1 153
Senast: Habina
·
Dressyr Apropå diskussionen om reaktiva hästar (jag har också haft en, det ÄR ganska märkligt för även om man är van vid reaktiva hundar så är...
Svar
2
· Visningar
847
Hästvård Jag behöver lite hjälp med att fundera. I september fick jag en känsla att en av mina hästar mådde dåligt. Det fanns inget mer än...
2 3
Svar
50
· Visningar
10 072
Senast: Bee
·
Hästvård (Lång text men behöver verkligen hjälp) Hej! Jag sålde en hopphäst för ca 1,5 år sedan till en hobby ryttare som skulle ha honom som...
2
Svar
39
· Visningar
11 020
Senast: QueenLilith
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka