MissFideli
Trådstartare
Jag började kaloribanta i slutet av sommaren. Eftersom jag har problem med mat generellt, fick jag tidigt sätta in vitaminer för att inte vara konstant trött. Tar 2 MittVal kvinna om dagen. I början var jag inte så noga med att ta dom ihop med mat, vilket kanske är orsak. Men sen drygt 2 månader måste jag ta laxermedel för att kunna göra nr 2. Jag blir helt enkelt inte ens nödig. Har testat lactulos, utan direkt resultat. I början har det hårt, nu verkar det vara stopp av nån annan anledning.
Jag antar att det finns några möjliga orsaker.
1. Vitaminerna. De måste jag fortsätta ta.
2. Brist på vätska. Dricker nog ca 1,5 l om dagen nu. Glömmer bort att dricka mer.
3. Brist på fibrer. Jag äter inte grönsaker, det är en typ av fobi jag haft sen liten. Skulle det kunna funka med smoothie på grönsaker? Eller försvinner fibrerna i processen? Kan kanske byta ut mina vetekakor mot nått mer fiberrikt.
Det börjar bli lite trist att behöva använda sina lediga dagar till att gå på toa
Jag antar att det finns några möjliga orsaker.
1. Vitaminerna. De måste jag fortsätta ta.
2. Brist på vätska. Dricker nog ca 1,5 l om dagen nu. Glömmer bort att dricka mer.
3. Brist på fibrer. Jag äter inte grönsaker, det är en typ av fobi jag haft sen liten. Skulle det kunna funka med smoothie på grönsaker? Eller försvinner fibrerna i processen? Kan kanske byta ut mina vetekakor mot nått mer fiberrikt.
Det börjar bli lite trist att behöva använda sina lediga dagar till att gå på toa