Magen börjar bli lite rund

Gnist

Trådstartare
Nu är hon 5 veckor in i dräktigheten och magen är ju inte så vansinnigt stor ännu, men den växer sakta men säkert :love:

Mollydrktig5veckor.jpg


Ser ju gräsligt ut där de rakade av pälsen för ul:et :eek:
Tur att det växer ut igen, för jämtar ser inte kloka ut med naken grisskär mage ;)
 
Sv: Magen börjar bli lite rund

Hon är kanonfin!:love:
Det är kul när det börjar synas lite, ser så gosigt ut.:D

*kanelen ska sympatiraka sin mage*
 
Sv: Magen börjar bli lite rund

Jajamensan.:D



eller inte. Men sambon är mycket lik

alf.jpg


bara ludnare, så han kanske kan ställa upp. :angel:
 
Sv: Magen börjar bli lite rund

oj oj oj... Bebisar:love: Ja är hon för ras???? Nu måste du uppdatera oss med mer info och bilder!!!! Hur många bebisar såg dom på ul? Gu så mysigt... Du får göra en dagbok av denna tråd :d :love: //MW
 
Sv: Magen börjar bli lite rund

svrar lite åt Gnist!:D

Det är en jämthundstik, de såg ca 8 valpar, har jag för mig.
 
Sv: Magen börjar bli lite rund

:love: dräktiga tikar.

Väntar med spänning på att få se en växande mage och valparna:banana:
 
Sv: Magen börjar bli lite rund

Åhhhhh:love:
Vilken vecka tar man ultraljudet i?
Behöver tiken ligga stilla länge?
hur påverkar det om hunden blir stressad av undersökningen?

"tuttarna är ännu större idag o mera rosa :)"
 
Sv: Magen börjar bli lite rund

Vi gjorde vårat på dräktighetsdag 29 och valparna syntes tydligt :)
Eftersom jag då har en stor tik, så fick hon stå upp under ul:et. Det tog ca 10 minuter, eftersom jag ville veta om det var många eller få valpar, så vet. fick "rota runt" lite för att försöka hitta åt de små liven :angel:

Tror inte att de flesta tikar upplever ul:et stressande, även om de ligger ner på sidan under undersökningen.
 
Sv: Magen börjar bli lite rund

Hur länge är hundar dräktiga?

Har aldrig förut haft anledning att vet om sånt men om 2 år är det dags för lilla Nikita så då måste jag vara duktig på sånt:D
 
Sv: Magen börjar bli lite rund

Åhhh så avundsjuk jag blir......men nu har jag hittat en hane som är superbra på alla sätt och vis, så förhoppningsvis ser min hund likadan ut i mars :banana: :bump:

Du får fortsätta att hålla oss uppdaterade!
 
Sv: Magen börjar bli lite rund

hur säker är en vanlig palpations undersökning då?
 
Sv: Magen börjar bli lite rund

Mindre säker än ett ul, enligt min mening, då fosterblåsorna kan vara svåra att hitta. Ska man göra den varianten av dräktighetskontroll, så ska den ju göras tidigare än ul:et, vid ca 3 veckors dräktighet.
 
Sv: Magen börjar bli lite rund

Kul :) Hoppas parningen går bra och att det blir många fina valpar även hos dig :banana:
 
Sv: Magen börjar bli lite rund

Ja det hoppas jag också:bump:

Jag längtar och hoppas så enormt och inte blir man ju mindre förväntansfull och vill hoppa framåt några månader när man ser en sån här tråd:D
 
Sv: Magen börjar bli lite rund

Hahaha

Jag ska bomba dig med bilder på en allt rundare mage :D :devil: ;)
 
Sv: Magen börjar bli lite rund

Hmf......kan tänka mig att det kommer att komma bilder på små ulltottar sedan också som gnuggar in valpsuget in i ryggmärgen på en:D

Förresten.....ska du behålla någon valp?;)
 
Sv: Magen börjar bli lite rund

Japp..Minst en :)

Gubben vill ju ha sin hanvalp ( du vet den som viftade på svansen åt honom på ul:et :rofl: ) och sedan vill jag gärna ha en tikvalp själv :angel: Så vi får väl se om det blir en eller två småsötingar kvar..
 

Liknande trådar

  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
34 185
Senast: Snurrfian
·
Katthälsa Hej Jag provar att fråga här. Snälla inga påhopp, jag är här för att be om tips o råd. Jag gör det bästa jag kan för mina katter efter...
Svar
18
· Visningar
4 392
Hundhälsa Nu är det vi, igen...*suck*😔 Vår cocker har fått svullna juver och trycker man så kommer det lite mjölk, (dom är ej röda eller varma...
Svar
12
· Visningar
2 572
Senast: Dopy
·
Hundhälsa Ska försöka fatta mig kort om min hunds mer eller mindre diffusa symptom och historiken av dem... är givetvis under utredning hos...
2
Svar
30
· Visningar
5 971

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Tångbett dåligt?
  • Målbilder för trubbnosar.
  • Uppdateringstråd 30

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp