Magbubbel?

J

Jossan

Vad kan det bero på att hästens mage bubblar och knorrar ganska rejält?
Det är inte hunger (hon har fri tillgång och äter bra), och kommer när som helst. Oftast märker jag det när jag borstar och pysslar, och undrar vart åskan kommer ifrån...
Hon är avmaskad och kollad med träckprov (ingen mask), har normal avföring och fint hull.
Dock glanslös mjällig päls.



Tacksam för tips!



/Jossan
 
Sv: Magbubbel?

Det skall :bump: och bubbelubba i hästens mage.

Om det inte gör det har hästen problem (kolik).

Olika hästar har olika mycket :bump: i magen.
Du behöver säkert inte vara orolig.
 
Sv: Magbubbel?

Det är säkert inget att oroa sig för.
Det är MYCKET värre om det blir helt tyst, då är det verkligen läge att oroa sig...
 
Sv: Magbubbel?

Jossan skrev:
Vad kan det bero på att hästens mage bubblar och knorrar ganska rejält?
Det är inte hunger (hon har fri tillgång och äter bra), och kommer när som helst. Oftast märker jag det när jag borstar och pysslar, och undrar vart åskan kommer ifrån...
Hon är avmaskad och kollad med träckprov (ingen mask), har normal avföring och fint hull.
Dock glanslös mjällig päls.



Tacksam för tips!



/Jossan

Var glad över att det bubblar, mkt värre när det inte gör det
 
Sv: Magbubbel?

Alla magar bubblar, porlar, knorrar, kurrar osv om vart annat! Gå runt och lägg örat till de magar du hittar omkring dej, djur som människor! Himla oljud, egentligen! :)
 

Liknande trådar

Foder & Strö Hej. Har en 4-årig cool liten häst som drabbats hårt av mask sen liten. Hon äter forfarande alldeles för lite, och hade behövt äta massa...
Svar
9
· Visningar
1 024
Senast: höstmåne
·
Hästvård Hej alla, jag är nyreggad här på forumet men har följt diskussionerna här på forumet av och till sedan det startades. Tack för alla tips...
Svar
1
· Visningar
903
Senast: Aifos
·
Hästvård En av herrarna här är sedan ett bra tag rasslig i magen. Det kommer en hel del vatten i samband med avföringen, som ibland är...
3 4 5
Svar
90
· Visningar
14 777
Senast: Soffan74
·
Foder & Strö Har en nybliven valack på 2,5 år. Kastrerades slutet på oktober och började fter det RASA i vikt. På ca en vecka gick han från fint hull...
Svar
13
· Visningar
1 557
Senast: Smokey
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp