Magbilder!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Magbilder!

Vet inte var du bor och anledningen till varför de inte berättar hos dig (gör de inte här heller) men jag har hört att man i Västmanland ska sluta kolla efter kön på grund av att man inom vissa kulturer vill göra abort om det visar sig att det ligger en flicka i magen. :(

Men det kommer ju inte ta bort problemet när det fortfarande går att göra undersökningen privat ..

Men det är ju tragiskt om det förhåller sig så som du säger..

Senast ändrad:

Kan ju inte vara särskilt många som vill göra abort pga könet eftersom dom inte kan göra det ändå utan att åka utomlands eller göra det illegalt....

Ja jag tror ju iof inte att det är ett utbrett problem faktiskt, men om det nu är som det sägs så är det ju fruktansvärt.

Eld i baken behöver man ju inte ha, aborttiden kan ha bokats in i förväg innan man vet resultatet och när man sedan vet avbokar man eller genomför...

ahhh..... jag hoppas det inte finns sånna puckon.... det är ju inte direkt liten procedur att genomgå som jag förstått det, man får ju föda det "som vanligt".....

Jag tycker det är bra om dom inte talar om könet vid v 18, det är ju inte ens så säkert att det går att se rätt heller.... Däremot är det lite trist att det inte finns kön-ul-kliniker i alla städer för de som vill veta senare i graviditeten, är det ca v 26 dom ser bäst? Har för mig det :)

För att den som gör UL inte får leta efter könet, och jag tror att de UL kliniker som inte säger gör det för att ingen ska få veta och ingen ska behöva få veta att det är en flicka och ut kommer en pojke och tvärt om ;) Vill man så hemskt gärna veta så är det väl inga problem att betala några hundra och då även kunna räkna med ett väldigt säkert svar!

Här görs hela undersökningen, sen glider BM runt och visar upp bebisen och tar bilder, sen frågar de om det är något mer man vill se ;)

*kl*

Har missat att det finns en magbildstråd. Vilka fina magar! :) Jag har inte fotat min ännu, är i v 18 och magen har synts rejält sedan v 10 och inte har den blivit mindre heller. :p

Vi ska på vårat första UL nästa onsdag, den 3/12 och vi vill veta könet, så vi hoppas att bebis visar vad det är....o att dem säger det, fast vi ska göra vårt UL i Lund, där vi vet mååånngggaaa som fått reda på könet OM man kunnat se det..så jag längtar i hjäl mig. Att få beskräftat att där verkligen finns ngt i magen, och förhoppningsvis att allt är bra.:bow:

Går in i V19 i morron, så dags att uppdatera med bild till helgen!

*KL*

När man inte trodde att det kunde hända så mycket förrän senare i graviditeten... Bilder vecka 22

212d_22330989.jpg

212_22330965.jpg

212e_22330996.jpg

212f_22331005.jpg

Du har så vacker mage...ser så mysigt bebisaktig ut....vill osså se ut så...men det kommer väl nog nu snart.....efter havltid antagligen...:crazy:

Jag håller med dig i frågan, på rutin-ul är det ju det viktigaste att man kontrollerar bebisen så att allt är OK.
Jag tror nog att i vissa landsting så letar vissa efter könet, dvs man ägnar tid åt att leta kön och det tycker jag är fel.

Kostar inte mycket att göra ett senare köns-ul, dessutom är risken för att man ser fel betydligt mindre efter v.26 :)

Lambo:

Fina magen :) Kommer bilder på min mage senare i kväll :D

I Linköping så står det på landstingets hemsida att dom inte tittar efter könet.
Dom flesta barnmorskor gör det ändå, men bara om det finns tid över efter att dom kollat det som ska kollas. De säger inte heller helt säkert vad det är.
Jag sa när hon började kolla att om hon såg könet fick hon gärna säga det.

Här kommer min mage i v.22 (21+2)

Jag står som en ostbåge på dethär kortet, men orkade inte ta en till bild och ryggen höll på att döda mig :(
Photo_84725_1034189.JPG

Bara på magen:
Photo_84725_1034190.JPG

Ni ska bara veta vilken fart det har blivit på Grodan den senaste veckan, nu är det ordentliga sparkar som både känns(aj) och syns utanpå magen :D

Jag bär lågt och Grodan ligger mer mot ryggen enligt de VUL/UL jag varit på :)

Kan vara därför du drar ifrån, för att du bär bebisen mer fram på istället för mot ryggen kanske :)

Jag är nöjd med kulan, men jag anar att den blir större innan dethär är färdigt ;)

Vad fin du är! En liten behändig kula tycker jag att det ser ut som :laugh:

Lambo: Nu jäklar har du allt en riktigt söt, rund mage! Du är jättefin!

KL

Här kommer två suddiga bilder på mig och min mage från igår då jag gick in i en ny vecka (v 33 enligt UL). Jag ska försöka få till en lite ordentlig fotografering snart med mamma (hon är väldigt duktig på foto), kanske inte är så jättekul med alla tråkiga vardagsbilder...

Nåväl, här är dom iaf:
http://www.pixbox.se/pic_show_id24895982.html
http://www.pixbox.se/pic_show_id24896009.html

//Julia

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Välkomna till den nya terminen på Bukefalos universitetet. Under hösten kommer ni få läsa spännande kurser så som “Hårig eller bara...
94 95 96
Svar
1 914
· Visningar
41 634
Senast: Hedinn
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Nej, jag är verkligen inge bra på sånthär. Jag vet inte hur jag ska hantera situationen. Jag känner mig som en kaviartub med locket på...
Svar
8
· Visningar
1 716
Senast: cassiopeja
·
Hundhälsa Kan riskera att bli en rörig tråd, men det är för att det är rörigt just nu. Lite historik: Min vinthund fick urinträngningar och hade...
Svar
5
· Visningar
2 065
Senast: Lime
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag har haft åldersnojja i stort sett hela mitt liv. Jag har verkligen varit skräckslagen inför tanken på att bli gammal, och tyckt att...
2
Svar
20
· Visningar
5 877

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Dressyrsnack nummer 18
  • Stora shoppingtråden III
  • Letar hovkurs