Lyssnar ni av röstmeddelanden?

Kiwifrukt

Trådstartare
Jag blir tokig. Telefonen på jobbet slogs ut av ett åskväder, och jag måste numera ringa upp kunder och leverantörer på mitt privata nummer. Leverantörerna är sällan ett problem, men kunderna.... :eek:

Nio av tio svarar inte. Jag talar in ett meddelande. De ringer antingen inte upp alls, kommer inte dit och hämtar sin vara heller, eller så ringer de och säger att jag har ringt upp dem = har inte lyssnat på vad jag ville.

Så. Brukar ni lyssna av era röstmeddelanden om ni får några? Jag svarar heller aldrig på okända mobilnummer eftersom jag inte orkar med telefonförsäljare, men gör någon sig omaket att tala in nått tar jag för givet att de faktiskt vill mig något. Så hur gör ni?

Ja, självklart?!

Jag brukar inte svara i telefon eftersom jag har telefonfobi men brukar tänka att lämnar personen ett meddelande så är det tillräckligt viktigt för mig att lyssna och återkoppla om nödvändigt :)
(Är det svärmor som ringt men inte lämnat meddelande så ringer jag upp ändå ;) )

Jag blir tokig. Telefonen på jobbet slogs ut av ett åskväder, och jag måste numera ringa upp kunder och leverantörer på mitt privata nummer. Leverantörerna är sällan ett problem, men kunderna.... :eek:

Nio av tio svarar inte. Jag talar in ett meddelande. De ringer antingen inte upp alls, kommer inte dit och hämtar sin vara heller, eller så ringer de och säger att jag har ringt upp dem = har inte lyssnat på vad jag ville.

Så. Brukar ni lyssna av era röstmeddelanden om ni får några? Jag svarar heller aldrig på okända mobilnummer eftersom jag inte orkar med telefonförsäljare, men gör någon sig omaket att tala in nått tar jag för givet att de faktiskt vill mig något. Så hur gör ni?
jo men det kan dröja ett tag. Oftast ringer jag upp direkt vid missat samtal. Brukar googla numret om jag misstänker försäljare. Telefonsvararen är så seg. "Du har ett nytt röstmedelsnde. Röstmedelandet togs emot idag (tiden) du vet väl att du kan få numret till den som har skickat medan du lyssnar" yada yada yada. Går snabbare att ringa upp

Det beror på vem som ringt. Vissa jag känner säger bara hej och det känns som ett slöseri med tid, då ringer jag upp direkt.

I mitt jobb ringer jag mycket och lämnar meddelande om det framgår vems telefon jag ringt till. Det värsta jag vet är om jag hittat numret på nätet och en person har flera abbonnemang och man inte vet vilket nummer de själva använder och vilka deras barn använder. Då säger jag bara vad jag heter, att jag ringer från kommunen och att jag vill bli uppringd.
Ibland lyssnar folk på mitt meddelande och ibland ringer de bara upp missat nummer och blir förvirrade när jag förutsätter att de hört mitt meddelande, så nu frågar jag alltid det innan jag för fram mitt ärende.

Nej, jag lyssnar inte av och har beordrat de som brukar ringa mig att INTE prata in något. Om personen lägger på istället, då får jag ett sms som säger "nr xxx ringde kl yy" och då kan jag snabbt ringa upp igen.

Telefonsvararen är bara jobbig. Antingen är det någon jag har numret till redan som säger "ja alltså, du kan ju ringa upp när du har möjlighet!" Eller så är det någon som rabblar sitt nummer utan förvarning så att jag inte har minsta chans att hinna anteckna det.

Jag borde verkligen kolla om det går att stänga av den. Jag fullständigt hatar den där j*vla uppfinningen.

Jag lyssnar alltid av röstmeddelanden, svarar inte på okända nummer utan brukar googla numret. Finns ett röstmeddelanden så lyssnar jag av och ringer upp i de flesta fall

Jag får lätt ångest varje gång någon pratat in meddelanden :o Har av nån anledning kopplat röstbrevlådan med dåliga besked.... Troligen kvarvara från tidigare telefonfobi. På jobb så går jag emot olusten och där hjälper den professionella rollen en del mot ångesten. Privat så ringer jag generellt upp istället. Hade gärna stängt av röstbrevlådan i den privata telefonen men det tar, trots ogillandet, emot att stänga av en kommunikationsväg som folk ändå använder.

Jag noterar som regel missat samtal före telefonsvararen så jag ser det typ samtidigt som personen svarar. Det är lite pinsamt ibland men den jäkla svararen skickar ju meddelande oavsett lämnat meddelande eller ej så man slår på blindögat ibland tyvärr.

Det är bara mormor som pratar in på min röstbrevlåda :D Men ja, jag lyssnar av och ringer upp. Däremot pratar jag sällan eller aldrig in på andra telefonsvarare privat. På jobbet pratar jag däremot alltid in meddelande om tjänsten finns tillgänglig hos den jag sökt.

Nästan aldrig, bara om det är dolt nummer som ringt eller jag väntar på besked om nåt. Avskyr folk som spelar in "hej hej det är xx, jag provar igen lite senare!" eller ännu värre, de som pratar i evigheter om ingenting och ändå bara kommer fram till att de ska prova igen senare. Jaha, tack för upplysningen, om det ska vara någon mening att spela in det så bör ju personen tala om ungefär när den tänkte ringa igen så jag kan ha koll på telefonen då. Enda anledningen att jag har telefonsvararen är om vården ringer och avbokar nån tid när jag inte svarar.

Jag vet inte ens om jag har någon röstbrevlåda, än mindre hur man gör för att lyssna av den. Jag vet att när jag var typ 12 fixade jag en telefonsvarare där jag bad folk skicka sms istället, men jag har bytt abonnemang flera gånger sen dess så jag HOPPAS att den inte är aktiv.. :o

Nej, jag har sedan många år stängt av den funktionen eftersom jag inte lyssnade av den när jag hade den. Jag tycker inte alls att det är självklart att röstmeddelanden ska lyssnas av.

Jag sa tydligt på telefonsvararen att jag INTE lyssnade av så folk skulle INTE lämna meddelande där utan skicka ett sms om de ville nått.

Eftersom inte en jäkel brydde sig om det utan glatt lämnade meddelanden ändå så tog jag bort röstbrevlådan.

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad...
3 4 5
Svar
88
· Visningar
14 645
R
Juridik & Ekonomi Snabb fråga. Det är en äldre man som via telefon sista året förföljt mig. Han har skrivit sms och är väldigt kontaktsökande. Vi har...
2
Svar
26
· Visningar
3 980
Hästmänniskan Jag är så ställd över något som har hänt att jag ville höra om någon annan har varit med om något liknande. Bytte stall i augusti, till...
Svar
7
· Visningar
3 878
Senast: Lhas
·
Kropp & Själ Så... Jag har idag haft en sådan där typisk skitdag som alla kan ha ibland. Legat sjuk i snart 2 veckor med extrema halssmärtor...
Svar
7
· Visningar
1 159
Senast: Twihard
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Akvarietråden V
  • ”Hund” 2005-2010
  • Kattbilder #10