Lyssnar ni alltid på kusken?

Lazio

Trådstartare
Ja gör ni?

Tex om en kusk har kört er häst en gång och tycker ni ska ändra det och det och det, medan ni själva tycker att det funkar bra som det är.

Å ena sidan så känner man sin häst bäst själv, men å andra sidan kör kusken mkt häst och vet ju en hel del. :confused:

Sv: Lyssnar ni alltid på kusken?

Nej det gör jag inte...

Speciellt inte på min förra kuse som en del sa lätta bak och en de sa lätta fram på...

Däremot tar jag till mig vad de säger och funderar på om det är något som är värt att prova.

Nu är jag ingen travtränare själv, men under tiden farsan hade startande hästar så tyckte jag kuskarna verkade väldigt olika, skulle man ha lyssnat på alla kuskar hade det blivit kaos, särskilt om hästen är lite speciell.
Vi försökte ha samma kusk varje gång i den mån det gick, och eftersom han då lärde känna hästen och även far min så de hamnade på samma våglängd, då blev det mer rimligt att lyssna på kusken.

jag tar alltid till mig och funderar på vad dom säger ibland frågar jag om dom själva vill ta bort eller prova med ditten eller datten men jag har ju ndå ett hum om vad hon ska ha. tycker mest det är dom som lyssnar på mig och det är jag tacksam över:rofl:

Liknande trådar

Trav Hej alla travkunniga! Jag har i många år sagt att jag vill prova köra en travhäst men det blir liksom inte av, för jag känner mig osäker...
Svar
10
· Visningar
985
Senast: Cattis_E
·
Hästvård Funderar med detta kring svartsjuka om hästar kan känna sådant och i så fall hur. Anledningen att jag frågar är att min häst blivit som...
2
Svar
24
· Visningar
1 236
Senast: skiesabove
·
Hästmänniskan Jag hoppas kunna bolla lite tankar med andra hästkunniga här. Jag, min man, och vår 17-åriga dotter kommer inom kort att flytta till en...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
6 835
Senast: mamman
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Det är nu 3½ år sedan jag fick besked om att jag är överkänslig mot komjölk, de 4 vanliga sädesslagen (vete, havre, korn, råg) samt...
Svar
0
· Visningar
371
Senast: cassiopeja
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka