Lypsyl beroende!

Sv: Lypsyl beroende!

Haha, men åh vad härligt! Jag provade det för första gången för 3 år sedan och har aldrig använt något annat sedan dess. Det började dock inte säljas i Sverige förrän för typ ett år sedan, innan dess var jag tvungen att bunkra upp ordentligt för att se till att jag verkligen hade så det räckte. Ett liv utan Carmex liksom, det gååår bara inte! :eek:
 
Sv: Lypsyl beroende!

Paraffin, vaselin och andra mineraloljor. Det täpper igen och gör att läpparna inte kan ta åt sig någon fukt utifrån = man måste smörja in om och om igen.

När jag har nariga läppar så är det Lypsyl det enda som hjälper. Brukar hjälpa omgående och det tar bara 1-2 dagar innan det är så gott som läkt. Så någon nytta måste det ju göra. Har aldrig behövt använda det hela tiden eftersom när det är läkt så är det ju läkt.

Men om man måste använda en produkt hela tiden så är man väl beroende av den oberoende av innehållet?
 
Sv: Lypsyl beroende!

Kl

Pröva att dricka en extra liter vatten om dan så kommer de torra läpparnas tid vara över! Det beror på vätskebrist!
 
Sv: Lypsyl beroende!

Haha, men åh vad härligt! Jag provade det för första gången för 3 år sedan och har aldrig använt något annat sedan dess. Det började dock inte säljas i Sverige förrän för typ ett år sedan, innan dess var jag tvungen att bunkra upp ordentligt för att se till att jag verkligen hade så det räckte. Ett liv utan Carmex liksom, det gååår bara inte! :eek:

Haha jag vet att jag köpte ett på ÖB för typ 4 år sedan... Så det kanske var "på ingång" redan då. Sedan försvann det på ÖB och dök upp på Urban Outfitters men kostade då x10000 mer. Men nu finns det lite överallt va? :)
 
Sv: Lypsyl beroende!

Jamen precis, nu finns det ju att få tag på lite överallt känns det som. Willys var där jag hittade det i Sverige för första gången, eller rättare sagt så hittade min mamma det och mms:ade en bild till mig... mycket Carmex-freak är jag! :o
 
Sv: Lypsyl beroende!

Carmex, jag säger bara Carmex! Carmex är lösningen på hela världens problem! ;)

Nä, men allvarligt talat så är det det bästa läppbalsamet jag känner till i alla fall. Många tycker att det känns lite läskigt de första gångerna man tar på det då det liksom sticker lite i läpparna, men det gör underverk verkligen! Jag brukar smörja på det efter att jag borstat tänderna morgon och kväll, och mina läppar håller sig mjuka och fina dygnet runt. Om jag råkar glömma någon morgon märks det dock nästan direkt och läpparna blir torra, men då räcker det att jag smörjer på en gång extra dagen därpå så är de tillbaka till sitt vanliga mjuka tillstånd igen.

Varken Lypsyl, Idomin eller Eucerin har funkat på mig utan har ungefär lika lite effekt som vatten... Carmex är det enda som funkar! ;)

Jag är också lypsylberoende, men det verkar ju inte bättre att vara Carmex-beroende? Eller är Carmex billigare? För det är ju precis samma symptom på beroende som jag har nu :p
 
Sv: Lypsyl beroende!

Jag är också lypsylberoende, men det verkar ju inte bättre att vara Carmex-beroende? Eller är Carmex billigare? För det är ju precis samma symptom på beroende som jag har nu :p

Carmex innehåller samma dåliga grejer som lypsyl, paraffin och sånt.
 
Sv: Lypsyl beroende!

Nu kollade jag upp ingredienserna i de olika ceraten och jag blev ju inte direkt mer sugen på att testa Carmex..

Carmex: Petrolatum, Lanolin, Cetyl Esters, Theobroma Cacao, Cera Alba, Cera Microcristallina, Camphor, Menthol, Salicylic Acid, Parfum, Vanillin, Citronellol, Coumarin, Hydroxycitronellal, Linalool, Limonene

Lypsyl: Paraffinum Liquidum, Petrolatum, Paraffin, Hydrogenated Coconut Oil, Ceresin, Cera Alba, Aroma.


Står även att Carmex har en antiseptisk effekt, vad är poängen i det? Om man nu inte har bakteriella sår på läpparna vill säga.
 

Liknande trådar

Kropp & Själ För 3 veckor sedan så fick jag en torrspricka i ena mungipan, och natten efter fick jag en på den andra sidan. Jag brukar aldrig få det...
Svar
9
· Visningar
3 280
Senast: Piek
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp