Lypsyl beroende!

Piek

Trådstartare
Mina stackars, stackars läppar är konstant torra och tyvärr fick jag ett gäng lypsyl (sådana vita med blå kork) av mitt jobb i vintras så de har jag använt fram till nu. De har förstört mina läppar totalt :crazy: Jag kan inte gå mer än max tre timmar utan att jag måste ha nått på läpparna! Jag blir torr och sårig direkt :(

Jag har nu bytt till idomin (den för läppar) och det som förut hette försvarets hudsalva. Kör Idomin på nätterna och hudsalvan på dagarna när jag inte vill vara vit om läpparna ;) Men tycker inte att det blir så mycket bättre av det här heller. Har på massa idomin på natten, på morgonen sen är det som att läpparna ömsar skinn nästan. De känns inte torra men såriga.

Är det nån som har något tips på vad man kan göra? Det hade vart alldeles fantastiskt att ha mjuka fina läppar utan en massa sår!
 
Sv: Lypsyl beroende!

Jag hade detta problem tidigare (dock kanske inte lika "svårt" som ditt problem), och det höll på att driva mig till vansinne att läpparna blev "förstörda" hela tiden.
Det bästa för mig iallafall var att köpa ett läppbalsam med aloe vera! Det gick över förvånansvärt fort, och läpparna blev mjuka och fina. Och efter någon vecka kanske, så behövde jag inte längre något alls längre. Så det är mitt tips iallafall. :)
 
Sv: Lypsyl beroende!

Carmex, jag säger bara Carmex! Carmex är lösningen på hela världens problem! ;)

Nä, men allvarligt talat så är det det bästa läppbalsamet jag känner till i alla fall. Många tycker att det känns lite läskigt de första gångerna man tar på det då det liksom sticker lite i läpparna, men det gör underverk verkligen! Jag brukar smörja på det efter att jag borstat tänderna morgon och kväll, och mina läppar håller sig mjuka och fina dygnet runt. Om jag råkar glömma någon morgon märks det dock nästan direkt och läpparna blir torra, men då räcker det att jag smörjer på en gång extra dagen därpå så är de tillbaka till sitt vanliga mjuka tillstånd igen.

Varken Lypsyl, Idomin eller Eucerin har funkat på mig utan har ungefär lika lite effekt som vatten... Carmex är det enda som funkar! ;)
 
Sv: Lypsyl beroende!

Hade samma problem (fast jag använde cerat) och bytte till Hjärtats hudsalva. Nu är läpparna jättebra! Idomin dödar mina läppar.
 
Sv: Lypsyl beroende!

Använd inte idomin! Det innehåller zinkoxid som är uttorkande.

Jag hade ett fantastiskt läppbalsam förut som innehöll Aloe Vera. Tror det hette Aloe Lips :)
 
Sv: Lypsyl beroende!

Jag röstar också för Carmex. Dock upplever inte jag att läpparna blir torra om man "glömmer bort" att smörja. Carmex tycker jag är den enda produkten som gör att jag slipper smörja hela tiden.

Har också använt ett som hette Aloe Lips, från Forever. Funderade på om det va det som Idas använt? Det funkade inte för mig iaf, torkade ut läpparna direkt, usch...
 
Sv: Lypsyl beroende!

Ett lite tristare alternativ är att helt enkelt vänta ut läpparna- det gör asont men det fungerar garanterat :)
 
Sv: Lypsyl beroende!

Vill du få bort beroendet eller hitta ett bra "cerat"?
Jag har vart beroende i säkert 10 år, och jag tycker det bästa är försvarets, eller tass-salva som det heter nu.. :D skrubbar läpparna lätt nån gång i veckan för jag upplever också att de blir lite frasiga.
 
Sv: Lypsyl beroende!

När mina läppar är nariga är carmex det enda läppbalsamet som faktiskt reparerar och gör dem "friska" igen.
Försvarets hudsalva är bra på att mjukgöra men det röda och irriterade försvinner inte.

Nattetid kan jag verkligen rekommendera Elizabeth Arden eight hour cream.
 
Sv: Lypsyl beroende!

Hade samma problem (fast jag använde cerat) och bytte till Hjärtats hudsalva. Nu är läpparna jättebra! Idomin dödar mina läppar.

Samma som ovan. Använde cerat intensivt i flera år, bytte sen till Hjärtats hudsalva och har nu inga problem.
 
Sv: Lypsyl beroende!

Lypsyl innehåller ett beroendeframkallande ämne, så ju mer du använder det ju värre blir det! Ett tips är att gå in på Body Shop - de säljer ett som inneåller naturliga ämnen och därmed inte blir ett beroende..behövs en använding eller två så är dina läppar mjuka och fina igen!
 
Sv: Lypsyl beroende!

Vill du få bort beroendet eller hitta ett bra "cerat"?
Jag har vart beroende i säkert 10 år, och jag tycker det bästa är försvarets, eller tass-salva som det heter nu.. :D skrubbar läpparna lätt nån gång i veckan för jag upplever också att de blir lite frasiga.

Drömmen skulle vara att bli helt av med beroendet, men jag misstänker att det är bara att sluta med allt då och då kommer mina läppar dö läppdöden innan det blir bra och det är jag inte riktigt redo för än.
 
Sv: Lypsyl beroende!

Lypsyl innehåller ett beroendeframkallande ämne, så ju mer du använder det ju värre blir det! Ett tips är att gå in på Body Shop - de säljer ett som inneåller naturliga ämnen och därmed inte blir ett beroende..behövs en använding eller två så är dina läppar mjuka och fina igen!

Vad är det för något som är beroende framkallande och hur skapar det ett beroende?
 
Sv: Lypsyl beroende!

Jag kör på carmex och locctaines läppbalsam, båda superbra! Varken vaselin, idomin, lypsyl eller försvarets har funkat på mig, men nu har jag hittat två som jag dessutom kan ha läppstift över utan att det ser illa ut!
 
Sv: Lypsyl beroende!

Köpte precis hem carmex efter rekommendationerna i tråden och den verkar lovande. Dock känns den lite mintig på läpparna?
 
Sv: Lypsyl beroende!

Ja precis, det är den "mintiga" känslan som jag menar när jag säger att det sticker lite i läpparna. Jag tror att det beror på att ceratet riktigt går in i läpparna och lappar ihop dem, för i alla fall på mig sticker det mer ju torrare och trasigare läppar jag har. Sedan innehåller det ju menthol också, men det inbillar jag mig gör mer för lukten än för känslan...
 
Sv: Lypsyl beroende!

I love it:love: har använt det sen igår eftermiddag och det sitter verkligen kvar på läpparna! Jag fullkomligt hatar vattniga lypsyl som försvinner från läpparna efter 5 minuter. Det verkar som att carmex är min nya kärlek:D
 

Liknande trådar

Kropp & Själ För 3 veckor sedan så fick jag en torrspricka i ena mungipan, och natten efter fick jag en på den andra sidan. Jag brukar aldrig få det...
Svar
9
· Visningar
3 280
Senast: Piek
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp