Lymfangit på föl?

Barnardo

Trådstartare
Igårkväll upptäckte jag mugg på alla fyra på vårat föl. Inte lite heller, och benen är jättesvullna. Fattar ingenting, det bara kom helt plötsligt.. Hon måste ju ha haft det förut men att jag har missat det? För svullen i benen har hon inte varit innan... :crazy:

Jag vet ju att det kan bli lymfangit på hästar om de har svår mugg, men är det likadant för föl??

Sv: Lymfangit på föl?

Problemet är att det inte är jag som äger fölet, så jag kan tyvärr inte ta sådana beslut. Men det har faktiskt blivit mycket bättre, som tur är. Men jag har veterinär på tankarna i alla fall, man kan ju få det att låta värre till ägaren än det verkligen är, så kanske hon blir lite orolig o ringer veterinär i alla fall ;)

Liknande trådar

Hästvård Magsår? Någon som haft en häst vars enda symptom varit att den varit riktigt sur när man rörde vid magen? Vi har haft veterinär ute som...
Svar
4
· Visningar
372
Senast: Malva1978
·
Hästvård Står just nu i ett jäkla mysterium. Tankarna går som en studsboll. Tänker jag berättar händelseförloppet så får vi se vad ni har o säga...
2 3 4
Svar
74
· Visningar
4 730
Hästhantering Hej! Jag har en 23 år gammal dressyrhäst som jag haft i 9 år. Jag känner henne alltså mycket väl! Hon har alltid haft mycket energi och...
2
Svar
35
· Visningar
2 717
Hästhantering Hej! Jag känner att jag måste få bolla lite med folk som har mer vana av sånna här typer av hästar än mig. I ungefär ett år nu har jag...
Svar
6
· Visningar
1 418

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka