Lydnaden mellan hindrena

S

Suprize

Min ponny bli ganska stark direkt efter hindret, å ibland tar det lite för lång tid för mig att samla ihop henne efter hindret... Vilket gör att när det är typ 3km mellan hindrena så håller jag lätt lite undertempo, för att hon inte ska bli lång och bara flänga över hindret..
Å om det då är en sväng innan hindret så har jag lite för lite galopp å då får hon ta i så mkt för att klara hindret..
Å framför allt om hindret är lìte läskigt, då blir hoin extra stark och låååång...
Några tips på hur jag ska öva upp lydnaden mellan hindrena?!!

Sv: Lydnaden mellan hindrena

Träna lydnad, med små hinder! Drar hästen iväg jättemkt, så stanna henne, och beröm mycket när hästen gör rätt. Rid mycket övergångar allmänt så att hästen funkar på marken först.

Dressyr dressyr och ännu mera dressyr!!! :)

Och våga lätta i handen och rida framåt - och gör halt om hästen vill försvinna iväg från dig.

som dom andra svarat, mkt dressyr. och när du hoppar att hästen kan stanna när du vill. Och sen fortsätta och våga rida mot hindret

Liknande trådar

Utrustning Hej! Tänkte kolla, då jag gärna vill ha varierade åsikter kring mitt lilla dilemma jag har.. Min häst, hon är en väldigt egensinnig...
Svar
7
· Visningar
965
L
Gnägg Hej! Jag skulle bara för kul vilja veta vad ni skulle ge tips om för häst om jag skulle ha en egen häst nångång i fram tiden! Jag hade...
2 3 4
Svar
63
· Visningar
5 216
Senast: LiviaFilippa
·
Träning Hej! Jag känner att jag skulle vilja utöka mina och min hästs kunskaper inom dressyren då vi ska pausa hoppningen ett tag. Min häst...
4 5 6
Svar
101
· Visningar
11 135
Senast: WildHorse
·
Hoppning Background för jämförelse: Jag brukade träna hoppning för MÅNGA år sedan. Det var fredag kväll. Det var en ponny grupp innan oss och vi...
2
Svar
27
· Visningar
4 404
Senast: Ullmerkott
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar