Elinochsurviver
Trådstartare
Nu har jag haft min kära häst i ett år och några månader och vi har vart ute och tävlat lite. Han kan va lite envis vid lastning men det har gått bra alla gånger. Men nu skulle vi ut och åka för en månad sen och då trixade han lite innan han gick på? Och sedan så började han luta sig mot transportväggen Alltså inte mellanväggen utan ytterväggen?? Vi stängde och åkte och han stod som vanligt. När vi kom fram och öppnade så va han som vanligt igen. ( han tycker bättre om när vi åker än står stilla med transporten, då han börjar trampa lite i vägkorsningar osv när vi bromsar ). Lastade ur, tävlade och hade honom ute eftersom jag inte gillar att ha honom ståendes i transporten. När vi sedan lastade på honom igen så gjorde han samma sak?? Han slänger sig i te utan lutar sig bara, lägger tyngden mot den.
Jag tycker det är väldigt obehagligt när han gör så. Är det möjligt att han kan ramla trots att han sitter fast? Varför håller han på så, det har inte hänt något traumatiskt när vi kört innan utan det har gått bra. Någon mer som har detta problem?
Jag tycker det är väldigt obehagligt när han gör så. Är det möjligt att han kan ramla trots att han sitter fast? Varför håller han på så, det har inte hänt något traumatiskt när vi kört innan utan det har gått bra. Någon mer som har detta problem?