Gabbi
Trådstartare
Var ute i skogen idag och gick med Råda. Möter en liten kopplad hund med tillhörande ägare. Råda var också kopplad. Jag tänker att det är ett bra tillfälle att träna kontakt, så jag pillar fram en korvsnutt och sätter Råda ner och pratar med henne. När jag tittar upp efter en stund ser jag att småhundsägaren står halvt uppflugen i skogen och ser livrädd ut. Jag ser nog förvånad ut, och andra hundägaren hojtar; "Hur går det, får du något grepp?? Orkar du hålla den?"
Jag såg ut så här: och fick fram, "Ja, det ska nog gå bra, det är bara en liten valp." Sen knatade vi förbi...
Nu vet jag ju inte vad som hade hänt det andra ekipaget tidigare, de kanske blir påhoppade titt som tätt, men livet måste vara jobbigt om man är rädd för allt som har fyra ben.
Jag såg ut så här: och fick fram, "Ja, det ska nog gå bra, det är bara en liten valp." Sen knatade vi förbi...
Nu vet jag ju inte vad som hade hänt det andra ekipaget tidigare, de kanske blir påhoppade titt som tätt, men livet måste vara jobbigt om man är rädd för allt som har fyra ben.