Lustig händelse

Gabbi

Trådstartare
Var ute i skogen idag och gick med Råda. Möter en liten kopplad hund med tillhörande ägare. Råda var också kopplad. Jag tänker att det är ett bra tillfälle att träna kontakt, så jag pillar fram en korvsnutt och sätter Råda ner och pratar med henne. När jag tittar upp efter en stund ser jag att småhundsägaren står halvt uppflugen i skogen och ser livrädd ut. Jag ser nog förvånad ut, och andra hundägaren hojtar; "Hur går det, får du något grepp?? Orkar du hålla den?"

Jag såg ut så här: :confused: och fick fram, "Ja, det ska nog gå bra, det är bara en liten valp." Sen knatade vi förbi...

Nu vet jag ju inte vad som hade hänt det andra ekipaget tidigare, de kanske blir påhoppade titt som tätt, men livet måste vara jobbigt om man är rädd för allt som har fyra ben.

Sv: Lustig händelse

Jag håller med, det måste vara skit jobbigt..

Jag stöter på sånt titt som tätt när jag är ute med min.. En "liten" tjej med en stor hund kan ju inte ha muskelstyrka att hålla i bjässen. Konstateras det, sen flyr folk fältet med sina hundar. Ganska tröttsamt och inte utan att jag blir lite irriterad. Jag har full koll på min hund, skulle ju aldrig ta med mig en hund ut om jag inte kunde garantera andra männikor och hundars säkerhet.

Men det finns ju tyvärr folk som inte har koll, som har hundar som vid fler tal tillfällen kommit lösa. Attackerat andra kopplade hundar och deras ägare. Så det finns ju fog för rädslan. Har själv varit med om en schäfer attack som inte var så lustig. Tjejen som "hade befälet" över den hunden var en liten snärta på 15 år, och framför allt noll koll.

Det här med träning av hund, lydighet är inte allas starka sida, hon trodde förmodlingen att du distraherade hunden.:crazy:

På sätt och vis gjorde jag ju det, men inte för att förhindra avslitna koppel och blodiga attacker, utan för att valpen ska titta på matte istället för på hundar...:D

Minns plötsligt en bekants erfarenhet...H*n liten tvärhand hög - hunden en stor rejäl Riesen. De mötte dagligen en person med en liten hund och den ägaren dök alltid ner, plockade upp sin lilla hund och sprang undan med den i famnen...bekantingen tröttnade på det då dennes hund alltid var välartad och sa inte ett knyst och drog aldrig i kopplet så vid ett tillfälle passades det och när bekantingen såg den orolige komma lyfte h*n genast upp den stora riesenhannen i famnet och skyndade sig därifrån...Den h*n mötte stod bara och gapade och nästa gång lät denne sin hund vara kvar på marken även om det sneglades oroligt mot den stora svarta riesenhannen:rofl:

:rofl::rofl::rofl::Djag kanske skall prova det.. Om jag orkar lyfta min hund vill säga, det är bara att testa.:D

Liknande trådar

Katthälsa Hej Jag provar att fråga här. Snälla inga påhopp, jag är här för att be om tips o råd. Jag gör det bästa jag kan för mina katter efter...
Svar
18
· Visningar
4 655
Övr. Hund Jag har läst mycket här och tycker att det verkar finnas många kloka människor här. Hoppas nu på att kunna få stöd och råd i hur jag ska...
Svar
18
· Visningar
5 063
Senast: Milosari
·
Övr. Hund Som inte har sådan kadaverdisciplin att hunden går lugnt vid ägarens sida oavsett störning alltså. Men, alla andra? Alla de som tycker...
23 24 25
Svar
492
· Visningar
37 670
Senast: Grazing
·
Övr. Hund Kloka buke, jag behöver era tips och råd. Jag har en granne som går med sin franska bulldog lös trots att den inte lyssnar på husse...
2
Svar
31
· Visningar
3 954
Senast: Sel
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka