Explosion

Trådstartare
Min häst äter 1,5 kg lusern pellets och nu tänkte jag öka givan lite med hackat strå, tänkte att han ska få 1 kg. Men hur försiktgit bör jag öka till den mängden?

Mvh Explosion

Sv: Lusern

Eftersom han redan är van fid fodermedlet kan du öka ganska snabbt. Ge 0,5 kg en vecka därefter 1 kg.

Sv: Lusern

Skulle kunna tänka mig att melassen skulle kunna påverka magen. Det är det enda jag kan tänka mig. Annars så hade jag tagit jenreds råd. Hon är foderexpert på Hippson.

Liknande trådar

Foder & Strö Jag har en islänningsvalack på dryga året. Har inte haft islänning tidigare. Skulle behöva hjälp med lämplig foderstat till honom...
2
Svar
28
· Visningar
1 558
Senast: Cattis_E
·
Foder & Strö Hej, är rätt ny/okunnig på detta med hästens foder. har bla använt mig av olika foderstatsprogram för att få till rätt foder och rätt...
Svar
5
· Visningar
689
Senast: Cattis_E
·
Foder & Strö Hej! Efter en tid i sjukhage har min häst tyvärr tappat en del i hull (varit lite stressad och då ätit dåligt) och behöver få upp henne...
Svar
12
· Visningar
1 230
Senast: Anna-Bella
·
Foder & Strö Har för första gången en häst där man måste vara lite betänksam kring i vilken form man ger foder. Hon har en djup tandficka och...
Svar
14
· Visningar
645
Senast: WildHorse
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka