Lusern hack utan melass?

Kafu

Trådstartare
Någon som vet ngt bra Lusern hack utan melass, eller minsta möjliga. Jag har hört att det finns utan melass i pelleterad form, men vill inte ha det helst.
Även läst att det ska finnas ett från Dangro, som heter Lucerne top-mix light, men jag hittar ingen information eller vart man kan köpa detta?

Är verkligen jätte-tacksam om det finns någon som vet??:laugh:

Sv: Lusern hack utan melass?

Alfa-hage är minimalt med melass enl. tillverkaren. Fick uppgift på att den var helt ren först men det stämde inte.
Jag upplevde inte den som kladdig eller söt alls, som andra sorters hack jag haft är.
Bra produkt!

Tack för tipset, skall kolla upp detta. Är det ngn annan som har ngt bra tips, så tar jag gärna emot det:laugh:

jag läste länken och såg att det har ett förhållandevis lågt energivärde och högt proteinvärde, borde egentligen passa bra att fodra föl och unghästar med så att man kan dra ner kraftfodergivan? Lite grann som ett riktigt bra hö eller?

Hej
Jag har börjat fodra med dangros lucerne top mix light och är jättenöjd! Det innehåller ingen melass alls, däremot sojaolja. Jag hade ingen återförsäljare nära mig så jag har beställt direkt från Danmark. Jag pm:ar dig uppgifter om svenska agenten så kan du söka återförsäljare nära dig.

piggy

Vi fodrar med Svenska Foders Green-Power Alfalfa (med sojaolja). Jättefint, mycket trevligare än Kraffts. MEN hästarna vägrar att äta det, t o m matgamen vägrar hårdnackat att äta. Trist, det kostade ändå 185 kr/bal...

Vi fodrar med Svenska Foders Green-Power Alfalfa (med sojaolja). Jättefint, mycket trevligare än Kraffts. MEN hästarna vägrar att äta det, t o m matgamen vägrar hårdnackat att äta. Trist, det kostade ändå 185 kr/bal...

Kräsna damen i stallet äter det med glädje, om jag fultar det. Hon äter det torrt också men tycker inte om att det åker in i näsborrarna på henne. Vanliga lucern pellets fnyste hon åt och gav mig en blick som sa "ska jag äta det där?". Det var inte populärt alls.

Men lucern hacket som du har funkar kanon.

Våra ÄLSKAR Kraffts (de sötsnaskarna!) men som sagt; de här balarna får vi slänga ut för det är det ingen som äter...

det vill jag ge! men här finns det bara den vanliga green power'n med melass. :(
undrar om dom vill ta in den andra om jag frågar...

Liknande trådar

Foder & Strö Finns det någon typ av hack utan lusern? Hade velat ha något mellanting mellan hösilage och gräspellets och om möjligheten finns även...
Svar
8
· Visningar
1 417
Foder & Strö Efter att ha fått analyssvaren på årets grovfoder satte jag igång och räknade foderstater. Då kvoterna är lägre än jag haft förr behöver...
Svar
15
· Visningar
3 050
Senast: Kodiak
·
Hästhantering Hej där, Först och främst hoppas jag att mitt inlägg hamnat i rätt forum, tyckte inte det var helt solklart vart jag skulle ställa...
2
Svar
25
· Visningar
5 625
Senast: Lavinia
·
Foder & Strö Hejsan allesammans! Som rubriken säger, jag har problem med karlledssprickor på min travarnordis som jag tävlar inom trav med. Det...
2
Svar
34
· Visningar
5 213

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka