Lurigt dagis?

BornAgain

Trådstartare
Hej, nu måste jag få stämma av med er igen.

Pysslingen började på hunddagis i tisdags i förra veckan. Han är krypt, men jag vill inte kastrera honom ännu (han är 8 månader). Detta gjorde jag helt klart och de sa att de förstod mig. De sa också att de placerade honom i ett grabbgäng med kastrerade och okastrerade hanar - grupperna är stora kanske tiotalet hundar. Under veckan har jag frågat hur det gått och det har hela tiden gått bra, även om han är skygg.

I onsdags sa bestämde sig dagispersonalen för att tala alvar med mig. Pyssling kissade inne, jätte ofta och jätte mycket och det hade han gjort hela tiden (Say what??!:confused: gick det inte jättebra ? Inne-kiss är inte jättebra i min bok) I torsdags började de kräva att jag skulle kastrera. Han var ju på en tik i gruppen (EN tik i grabbgänget :eek::confused:) I morse sa jag att det här måste ni reda ut och då lovade de att ringa (för hon som visste var ju inte där) Inte har någon ringt inte.

Så här känner jag:
*sa de att det gick bra till avtalet var bindande? Är jag med andra ord lurad?
*Jag vill inte ha min hund hos folk som inte kan kommunicera
*Jag vill inte ha min hund hos folk som placerar en ensam tik i ett grabbgäng

*sa de att det gick bra till avtalet var bindande? Är jag med andra ord lurad?
*Jag vill inte ha min hund hos folk som inte kan kommunicera
*Jag vill inte ha min hund hos folk som placerar en ensam tik i ett grabbgäng

*Vill ju väldigt gärna tro att de "bara" (:cautious:) är virriga, men det lyckas jag inte med...
*Nej, det verkar väldigt jobbigt
*Nej, det hade inte jag velat heller även om det stöp redan på punkt 2 - eller kanske 1...

Väldigt jobbig situation! Och om hunden pinkar inne hela tiden verkar även han tycka det är jobbigt. Jag hoppas du åtminstone kan få lite ordning på exakt vad som hänt och hur det ligger till.

Känns väldigt stressande för hunden att behöva gå ihop med ett 10-tal helt okända hundar.
Skulle inte vilja ha min hund på ett sådant dagis.
Tycker allt du beskriver känns oseriöst. Varför skulle kissandet sluta för att du kastrerar? Kissandet kan ju lika gärna vara ett tecken på att han inte mår bra och är stressad av situationen.
Dessutom kan man ju uppenbarligen inte lita på att de berättar om något händer på dagiset, när de ljugit och sagt att allt är bra när det uppenbarligen inte var det...

Skulle aldrig ha kvar en hund hos folk som beter sig såsom du beskriver. Har du alltså skrivit på&betalat för någon särskild period redan dvs? Jag skulle sluta ha dit hunden och isf kräva ev. pengar jag betalat in på förhand tillbaka.

Om de sedan nekar det skulle jag ta ett snack med dem om hur de betett sig och kolla upp hur jag kunde dra vidare ärendet, eller hänga ut deras namn på diverse sätt så andra kan få veta om hur detta hunddagis fungerar innan de låter dem ta hand om deras djur.

Senast ändrad:
Det känns bra att ha er att stämma av med - jag kände mig väldigt nojjig. Det värsta är att jag behöver dagis (och eftersom de sa att det gick bra så bad jag om mer dagverksamhet åt Släkting :crazy: Pysslingen verkade också glad).

Jag undersöker alternativ. Jag måste ha hunden någonstans när jag jobbar och kan inte låta administrationen av det inkräkta på arbetstiden. Alla dagis jag undersökte var ytligt sett ganska lika.

Jag kommer att dra iväg ett mail och fråga dem hur de tänkt att gruppen är tänkt att fungera (de tog emot en intakt hane och placerade honom i den gruppen med fler intakta hanar och en tik - antingen ar de sålt en tjänst de inte kan leverera, eller så finns en tanke). Och att de beskriver problemen de haft - så att jag kan utesluta stress eller sjukdom. Jag vill också veta hur bemanningen ser ut. De lovar att ringa men är så upptagna att de inte ens hinner med lunch - jag vill inte stötta företag som behandlar sina anställda dåligt och inte företag som är så dåligt bemannade att de inte klarar av oförutseeda händelser.

Ett mail är bättre än att jag pratar eftersom jag IRL ofta uppfattas som vass/fientlig. Vad jag gör sedan beror på vad/om de svarar. Pyssling ska inte dit igen (inte utan bevis på att jag missuppfattat något och en bra förklaring till kommunikationsmissarna)

Det känns bra att ha er att stämma av med - jag kände mig väldigt nojjig. Det värsta är att jag behöver dagis (och eftersom de sa att det gick bra så bad jag om mer dagverksamhet åt Släkting :crazy: Pysslingen verkade också glad).

Jag undersöker alternativ. Jag måste ha hunden någonstans när jag jobbar och kan inte låta administrationen av det inkräkta på arbetstiden. Alla dagis jag undersökte var ytligt sett ganska lika.

Jag kommer att dra iväg ett mail och fråga dem hur de tänkt att gruppen är tänkt att fungera (de tog emot en intakt hane och placerade honom i den gruppen med fler intakta hanar och en tik - antingen ar de sålt en tjänst de inte kan leverera, eller så finns en tanke). Och att de beskriver problemen de haft - så att jag kan utesluta stress eller sjukdom. Jag vill också veta hur bemanningen ser ut. De lovar att ringa men är så upptagna att de inte ens hinner med lunch - jag vill inte stötta företag som behandlar sina anställda dåligt och inte företag som är så dåligt bemannade att de inte klarar av oförutseeda händelser.

Ett mail är bättre än att jag pratar eftersom jag IRL ofta uppfattas som vass/fientlig. Vad jag gör sedan beror på vad/om de svarar. Pyssling ska inte dit igen (inte utan bevis på att jag missuppfattat något och en bra förklaring till kommunikationsmissarna)

Har du letat efter dagmatte också? Jag upplever att det är lättare att hitta en med "rätt tänk" (baserat på vad en själv anser det är, såklart ;)) bland dem än bland dagis, större variation kanske?

Har du letat efter dagmatte också? Jag upplever att det är lättare att hitta en med "rätt tänk" (baserat på vad en själv anser det är, såklart ;)) bland dem än bland dagis, större variation kanske?
Jag kollar uppm- jag hade ju mitt intryck när jag valde dagiset, jag vet ju vad som sas då, kan min oro nu stillas?

Parallellt letar jag alternativ lösning - annat dagis, dagmatte, dogwalker, kan han vara på hundhotell...? Mitt kontaktnät är dock svagt.

Får vem som helst bedriva dagisverksamhet numer? Lär de sig inte kommunikation och hundhantering på utbildningen?
Dessa klåpare hade aldrig fått ta hand om mina hundar. Sätta ihop en massa främmande hanhundar? :eek:
Bara det diskvalificerar dem totalt! Och EN tik i gruppen? Galenskaper!

Får vem som helst bedriva dagisverksamhet numer? Lär de sig inte kommunikation och hundhantering på utbildningen?
Dessa klåpare hade aldrig fått ta hand om mina hundar. Sätta ihop en massa främmande hanhundar? :eek:
Bara det diskvalificerar dem totalt! Och EN tik i gruppen? Galenskaper!
Det är väl tyvärr som med mycket annat, det är fullt möjligt att ta sig igenom en utbildning utan att egentligen ha förstått den (självklart inte alltid, men läskigt ofta).

Jag kollar uppm- jag hade ju mitt intryck när jag valde dagiset, jag vet ju vad som sas då, kan min oro nu stillas?

Parallellt letar jag alternativ lösning - annat dagis, dagmatte, dogwalker, kan han vara på hundhotell...? Mitt kontaktnät är dock svagt.
Annonsera på grannar.nu eller liknande. Jag satte upp lappar i områden med många studenter.
Har daghusse till labben. Fungerar jättebra.

Var i landet finns du?

Jag har haft min hane hos en tjej som är en sorts dogwalker - men hon tar inte bara hundarna i koppel och promenerar en sväng, hon har ett superseriöst upplägg med planerade aktiviteter för hundarna. Min hund som är en väldigt osäker liten kille fungerade suveränt i hennes grupp (de var 8-10 hundar av olika kön) jag var helt chockad över hur han kunde hänga med lös överallt på deras övningar.

Var har du läst det?
TS skrev...

"...Detta gjorde jag helt klart och de sa att de förstod mig. De sa också att de placerade honom i ett grabbgäng med kastrerade och okastrerade hanar - grupperna är stora kanske tiotalet hundar..."

Oklart hur de kände varandra eller ej, hur de hade byggt upp gruppen osv.

TS skrev...

"...Detta gjorde jag helt klart och de sa att de förstod mig. De sa också att de placerade honom i ett grabbgäng med kastrerade och okastrerade hanar - grupperna är stora kanske tiotalet hundar..."

Oklart hur de kände varandra eller ej, hur de hade byggt upp gruppen osv.
Jag är fullt kapabel att läsa innantill, tack!

Liknande trådar

Hundhälsa Ja, det här med Bruce förmåga att inte hålla tätt inomhus börjar bli en följetång nu, men har dessvärre nått den grad att jag börjar...
13 14 15
Svar
289
· Visningar
24 044
Senast: Duplo
·
Hundträning Visste egentligen inte hur jag skulle skriva rubriken. Jag har en hane på 2 år som tyvärr har blivit hundrädd/hundaggressiv mot...
Svar
17
· Visningar
2 462
Senast: KasperTim
·
M
Katthälsa Hejsan, Jag vill börja med att förklara hur jag har hamnat i den här ohållbara situationen: För fem år sedan träffade jag en kille...
2
Svar
20
· Visningar
4 027
Senast: bengeten
·
S
Övr. Hund OBS! om något verkar "elakt" "idiotiskt" fråga gärna vad jag menar så kan jag förklara.....Mycket i början var väl idiotiskt också...
Svar
8
· Visningar
2 016
Senast: Disen
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka