L

leva11

:cry:Första gången i mitt liv jag har blivitt lurad.
Har värdens dåligaste ekonomi och behövde en sadel köpte en genom blocket och den kom i dag,bommen är av står ut värdens vassaste järnspets ut och två skruvar står ut,
Fan alltså sadeln låg och passade ordentligt jag som har letat så länge som det har varitt svårt att hitta någon och så blev det så här.
jag betalade 800kr för ingen ting och min sista peng ,så inga pengar eller sadel nu:cry:
Hur kan folk göra så mot mig jag har handlat mkt begagnat och allt har funkat
hon svarar inte på mail stängt av telefonen.

Sv: Lurad

Jag vågar inte köpa nåt osett, vilket slutar med att man får köpa nytt när man bor i bushen. man kan inte lita på nån. :(

Fan fattar inte hur man har mage till att göra sånt,jag mailade henne och frågade enkom om hon kunde vänta med sadeln till den 19e så jag han få mina pengar och det gjorde det,Fint uträknat,
Nu vet jag inte hur man ska ha råd och fixa detta ,

Jag vågar inte köpa nåt osett, vilket slutar med att man får köpa nytt när man bor i bushen. man kan inte lita på nån. :(

Ja jag brukar säja att man alldrig får dra alla över samma sträck och att alla inte är opålitliga,Jag har handlat över internätt begagnat i flera år till och från och har alldrig drabbat mig,Allt har fungerat väl .

Har inte blocket en länk där man kan klaga ? Om inte så lägg ut en annons o skriv något i stil med ... akta er för NN hon / han påstår sig sig ha en sadel si o så men skickade en oanvändbar med bruten bom etc.. Om inte annat så får personen kanske skämmas inför sina hästvänner. Ledsen för din skull:cry:
Hoppas det ordnar sig med sadel.:bow:

Samma lagar för reklamation och lurendrejeri borde väl gälla vid näthandel som vid vanlig? Iofs vet jag inte riktigt vad som gäller vid köp av privatperson. Kolla upp med någon kunnig eller googla för det borde gå att ordna. Hejar på dig!

ja jag har alla mail och bilder kvar,

ja om jag fattar rätt så kan jag inte göra mkt åt detta enligt konsumentverket,Det står ju så här attjag intekan ångra mig om det inte är skrivet i ett avtal att jag har ånger rätt jag har ju inte skrivitt några papper.
Sen kan jag vända mig till tingsrätten men det blir ju dyrare för mig då med allt som ska göras,ja jag måste nog inse att jag inte kan göra så mkt fast man blir arg på denna person.:devil:

Men åtminstone sätt ut en annons och varna om den här personen, så hon får skämmas. Det är ju fördjävligt att folk beter sig på det här sättet! Du kan ju även göra en anmälan till Blocket. vet inte vad som händer då men varan du fått är ju inte i sådant skick som säljaren utlovade.

Du har ju hennes nr så ta reda på hennes adress... Man kan få mkt stryk för 1000kr!:devil:

Verkligen tråkigt att läsa! Men det finns saker du kan göra. Kanske du inte får tillbaka dina pengar men du kan ställa till det för säljaren.
*Kontakta b locket och informera dem om vad som hänt så blir personen spärrad från sajten.
*gör en polisanmälan. Även om ni saknar avtal, har du reklamationsrätt när saken du köpt är trasig.
*åk hem till säljaren! Ta med dig någon stor svartmuskig man som ser grym ut. ;) Jag har hört om andra som gjort så, och det har funkat! Skräm sk*ten ur henne

Lycka till!

Det är skillnad på att ångra sig (öppet köp) och att häva ett köp pga felaktigheter/oanvändbar vara. Det har du all rätt till i detta fall misstänker jag, det svåra blir ju om hon gör sig oanträffbar, men kontakta Blocket och hör med dem om de har några möjligheter att hjälpa dig kanske?

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad...
3 4 5
Svar
86
· Visningar
12 446
Senast: lizzie
·
Utrustning Köpte en sadel på en viss auktionssajt. Nu är det över en vecka sedan jag betalade o jag har inte lyckats få tag på säljaren varken på...
Svar
17
· Visningar
3 489
Senast: sassiball
·
Utrustning Kortar ner historien lite, vill mest se om någon hamnat i liknande situation och hur det löst sig. Jag hade ute en sadel på annons...
Svar
10
· Visningar
2 331
Senast: Draumsyn
·
U
Utrustning Köpte för några dagar sen en sadel mot efterkrav,allt gick bra till jag hade pratat med henne i telefon och mejl.Sen när jag fick hem...
Svar
6
· Visningar
1 597
Senast: Popcorn
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka