JAg och min sambo är i tagen attt köpa en mindre gård. handpenningen är lagd och vi överlyckliga. Iom försäljningen skulle två hektar styckas av från vår gård till grannhuset. Efter avstyckningen återstår ca 16ha varav ca 4,5ha åker, bete ca 2ha.
Nu har vi fått information om att ca 2ha av vår mark är parkmark, alltså vi får inte hägna in (inte ha hage), grannarna som har servituten har rätt att, även om vi odlar, att beträda och vistas på marken, så som för att spela fotboll, picknicka och tälta....
Värdefull mark!?!?!?
Detta servitut står inte upptaget i köpekontraktet.
Gissa om vi är ledsna och förbannade
Till råga på allt så står vi bostadslösa i slutet på maj och har inte rätt beträda vårt hus som nu står tomt!(huset är inte belåningsbart innan avstyckningen är klar) Avstyckningen dröjer pga det här servitutet som vi inte visste existerade. Vi hade överlåtelsedatum den 2a april.
Måste bara skriva av mig och få era ideer och tankar runt detta!
Nu har vi fått information om att ca 2ha av vår mark är parkmark, alltså vi får inte hägna in (inte ha hage), grannarna som har servituten har rätt att, även om vi odlar, att beträda och vistas på marken, så som för att spela fotboll, picknicka och tälta....
Värdefull mark!?!?!?
Detta servitut står inte upptaget i köpekontraktet.
Gissa om vi är ledsna och förbannade
Till råga på allt så står vi bostadslösa i slutet på maj och har inte rätt beträda vårt hus som nu står tomt!(huset är inte belåningsbart innan avstyckningen är klar) Avstyckningen dröjer pga det här servitutet som vi inte visste existerade. Vi hade överlåtelsedatum den 2a april.
Måste bara skriva av mig och få era ideer och tankar runt detta!