Lurad?! ...besviken...

Status
Stängd för vidare inlägg.
V

veg_lasagne

Köpte ett träns här ifrån bukes annonser, en tjej som annonserade ut ett träns från herve godinon, tyvärr utan bild. Eftersom hon bodde i en annan del av sverige än mig så vart det till att köpa tränset osett för det var precis ett sånt träns jag önskat mig! Hon garanterade att det var i mycket bra skick och att det var ett äkta Herveträns med tillhörande tyglar. Jag har tittat på sådana är i stockholms hästaffärer och sett att alla herveträns har en liten metallbricka på ena sidan av pannbandet där "loggan" sitter. Nåväl, tränset kommer på posten och jag får en direkt känsla av att jag blivit blåst! När jag tittar på tränset var det dels inte smörjt på ganska länge (åtmindstonde inte speciellt noga) nosgrimman var nästan av (ett ryck och den skulle lossna!) och snokremmen saknades. Dessutom fanns det inga stämpar eller graveringar som tydde på att det verkligen var ett HGträns. Gummityglarna var nästan helt utslitna och gummit var bortslitet på flera ställen! :eek: Det första jag var misstänksam mot var att pannbandet inte hade någon "HGlogga" utan kunde precis lika gärna varit från hööks... Inget ont om hööks, men har man betalat dyra pengar för att kvalitéetsträns vill man ha det också! När jag jämför nosgrimma och pannband ser de inte ut att höra ihop, för nosgrimman är med kantsydd och lite bullig, medan pannbanet är helt platt.. När jag smorde tränset ordentligt idag såh jag att det står tryckt Made in england på nackstycket, jag trodde Herve godinon var franskt?! :confused: Hade jag sett tränset innan jag betalade för det hade jag ALDRIG köpt tränset, men nu orkar jag inte tjaffsa och hålla på och skicka tillbaka det, för då kanske jag blir stående utan varken träns eller pengar.. Ska aldrig mer köpa saker per annons...
Någon som har ett HGträns utan metallbricka eller som är gjort i england, eller någon som vet motsatsen och kan bekräfta mina misstankar?

tillräckligt för att det ska kännas i plånboken :mad: :crazy: för 1000 kr plus frakt kunde jag köpt ett annat fint träns för.. är mycket besviken på detta. Säger någon att tränset är i bra skick förväntar man ju inte sig att tyglarna ska vara slut och nosgrimman halvt av... Så går det tydligen när man litar på någon, dumt gjort men jag ska inte göra det igen.. :angel:

:crazy: :crazy: Förstår om du är arg... :mad: :mad:
Man vill ju kunna lita på folk och gör ju det osså, men efter att ha blivit lurad sådär så blir man verkligen försiktig i framtiden... :crazy:

Jag hade blivit skitforbannad!! :devil:

Jag koper mycket fran annons har pa Buke, och an sa lange har jag blivit nojd med allting jag kopt osett (peppar, peppar). Men det ar ju ofta man hor om folk som kopt sadlar och trans och sa har de varit sonder eller inte alls sa som saljaren beskrev sakerna. Nagon hade visst kopt en sadel for flera tusen kronor som var sned i bommen, sa den inte kunde anvandas.

Tyvarr vet jag ingenting om ditt trans, men hall modet uppe och sta pa dej. Maila eller ring till denna personen. Du har sakert dennes adress pa avsandartalongen pa paketet transet kom i. Jag skulle sagt som det ar, att du inte vill ha transet da det inte uppfyllde det som stod i annonsen. Sta pa dej och vagra ge dej innan du far pengarna tillbaka.

Lycka till!!

Jag har haft ett HG träns, jag hade logga (metallbricka) på sidan av tränset. En del träns har inte loggan, utan en kraftig stämpel oftast uppe på nackstycket. Du borde hitta en sådan om de är ett HG träns. HG är franskt! så de borde inte stå made in England........

Du måste ju givetvis prata med säljaren och häva ditt köp!
Hoppas de löser sig för dig!

Stackars dig! *tröstar*

Det är sådana här oseriösa säljare som ställer till det för oss seriösa. :mad: Har flera gånger försökt annonsera ut lite saker som "är över" för de är av fel storlek och därmed knappa använda. Massa folk svarar, men inte någon vill gå vidare med köp. Nu förstår jag varför!

//Alice

Näe varför skall du låta detta passera. Bli arg!!!!!!!!! Hota med att hänga ut!!

Jag köpte också ett träns på annons här på buke. Jag blev lovad ett nytt, oanvänt träns med tyglar. Hem kom ett skitigt välanvänt träns utan tyglar. :mad:
Sen dess har jag inte köpt nånting på annons..
Nu handlade det inte om mycket pengar, inte ens hälften av summan i ditt fall, men jag känner mig ändå lurad :mad:
Jag har t.om hittat säljarens aktuella hemsida med bilder där hennes häst har mitt "oanvända" träns på sig...

Oj stackars dej.
Men hu vilken tur jag har haft med dom tre träns jag har köpt via Buke.
Galopptränset var precis som säljaren så att det skulle vara.
Det hemma gjorda syntettränset var nästan bättre än vad säljaren sa att det skulle vara. Så det används ca 3 ggr/v.
Till sist så köpte jag ett Stübben träns. Okej det var ju mer använt än vad säljaren påstått, men det var helt och utan några skavanker så jag är jätte nöjd ändå.

Men jag har köpt andra saker, mest benskydd, som varit trasiga och i fel storlek. Efter att jag tvättat och lagat så har jag sålt dom vidare. Men jag har ju inte kunnat ta ut det priset som jag gett för dom, så det har gått med förlust.
Av andra saker som jag sålt har jag däremot fått höra att dom blivit nöjda med det dom köpt. En hade t.o.m. fått beröm från sin tränare att det hon köpt var det bästa ssom kunnat hända den hästen eftersom äntligen hade hästen nu utrustning som passade som handen i handsken. Sånt är roligt att få veta.
Men tyvärr är det inte alla som hör av sej så det är svårt att veta om det dom köpt passade.

Men jag tycker som dom andra att du ska ha pengarna tillbaka. Annars får du som sagt "hänga ut" säljaren på Buke. Det brukar hjäla.

Jag har sålt några saker på buke och de har varit nöjda.
Det jag köpt här vill jag se först. Allt för att inte bli blåst. Stå på dig kräv pengar tillbaka. Skick in en polisanmälan för bedrägeri.

Lycka till!!

Nanne/ :banana:

Kan man göra det? skicka polisanmälan för begrägeri?
Jag har ju både hennes personnummer, namn, adress och telefonnummer.. tycker det är så märkligt att man bara kan blåljuga sådär och hoppas på att man inte ska bli påkommen?! Det är för mig helt obegripligt! :crazy:

Jag tycker inte att du ska acceptera detta!

Försök att i första hand prata med försäljaren och få henne häva köpet. Om detta inte går tar du i med storsläggan :devil: direkt och talar om att du tänker polisanmäla henne OCH att du hänger ut henne med namn och adress på Bukes annonssidor. Det är många som läser annonserna och en "uthängd" person får alltid ögonen på sig, så förhoppningsvis häver hon köpet.

Jag skulle vilja säga att DU som lurad köpare har skyldighet att informera om sådant här. Vem vet hur många fler personer hon redan lurat eller tänker lura....
Ju fler som vågar stå på sig och hänga ut oseriösa säljare desto mer seriös kommer branchen att bli. Det är synd om Buke ska behöva bli ett tillhåll för olika sorters lurendrejare.

har du kvar mailen som ni skickat till varandra så att du har bevis för din sak kan du polisanmäla. Oftast räcker det med att hota med polisanmälning för att det ska bli fart. Jag brukar alltid spara alla mailkonversationer när jag ska köpa något över internet. Bra att tänka på! :)

jo det har jag sparat! Satt och läste igenom dem nu, hon garanterade att gummityglarna aldrig var använda och när jag fick dem fanns det knappt något gummi kvar på dem utan det var bara lite grått tyg kvar..

eftersom att hon inte hade använt det pga att det var för litet på hästen och hon garanterade att det var oanvänt så trodde jag på henne, kanske dumt såhär i efterhand. :mad:
Har köpt täcken osedda förut och det har aldrig varit några problem, därför trodde jag det skulle gå bra nu också... Det är ju tydligt att alla inte har fårr samma uppfostran och värderingar som än själv..

men varför kontaktar du inte säljaren :confused: :confused: :mad:
1000:- är mycket pengar för ett trasigt, oäkta träns :mad:

Status
Stängd för vidare inlägg.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka