V
veg_lasagne
Köpte ett träns här ifrån bukes annonser, en tjej som annonserade ut ett träns från herve godinon, tyvärr utan bild. Eftersom hon bodde i en annan del av sverige än mig så vart det till att köpa tränset osett för det var precis ett sånt träns jag önskat mig! Hon garanterade att det var i mycket bra skick och att det var ett äkta Herveträns med tillhörande tyglar. Jag har tittat på sådana är i stockholms hästaffärer och sett att alla herveträns har en liten metallbricka på ena sidan av pannbandet där "loggan" sitter. Nåväl, tränset kommer på posten och jag får en direkt känsla av att jag blivit blåst! När jag tittar på tränset var det dels inte smörjt på ganska länge (åtmindstonde inte speciellt noga) nosgrimman var nästan av (ett ryck och den skulle lossna!) och snokremmen saknades. Dessutom fanns det inga stämpar eller graveringar som tydde på att det verkligen var ett HGträns. Gummityglarna var nästan helt utslitna och gummit var bortslitet på flera ställen! Det första jag var misstänksam mot var att pannbandet inte hade någon "HGlogga" utan kunde precis lika gärna varit från hööks... Inget ont om hööks, men har man betalat dyra pengar för att kvalitéetsträns vill man ha det också! När jag jämför nosgrimma och pannband ser de inte ut att höra ihop, för nosgrimman är med kantsydd och lite bullig, medan pannbanet är helt platt.. När jag smorde tränset ordentligt idag såh jag att det står tryckt Made in england på nackstycket, jag trodde Herve godinon var franskt?! Hade jag sett tränset innan jag betalade för det hade jag ALDRIG köpt tränset, men nu orkar jag inte tjaffsa och hålla på och skicka tillbaka det, för då kanske jag blir stående utan varken träns eller pengar.. Ska aldrig mer köpa saker per annons...
Någon som har ett HGträns utan metallbricka eller som är gjort i england, eller någon som vet motsatsen och kan bekräfta mina misstankar?
Någon som har ett HGträns utan metallbricka eller som är gjort i england, eller någon som vet motsatsen och kan bekräfta mina misstankar?