Lungnande ingen effekt!

M

Mayara

Någon som varit med om hästar som behöver lugnas, t.ex. inför en vet. behandling men som inte går att lugnas med domosedan, turbogesic? Ens med flera sprutor?! Kan hormonell obalans "slå ut" effekten hos lugnande preparat på något sätt? Tacksam för svar!/Mayara
 
Sv: Lungnande ingen effekt!

hade ett halvblod som behövde över 1 ml domecedan innan önskad effekt uppnådes.

förr när vi använde plegesil så va det viktigt att hästen va riktigt lugn och att den inte blev stressad innan det gett effekt, för då kunnde det ge helt motsatt effekt.
 

Liknande trådar

Övr. Hund Hej! Har ett par nya grannar ett som flyttat in ovanför mig, som har flera olika hundar som låter en del när de går i trapphuset...
Svar
9
· Visningar
1 000
Senast: Nepenthe
·
Hästhantering Hej! Jag skulle behöva lite tips och råd från er kunniga. Jag har en tvåårig valack som är mer vild än tam och i stort sätt omöjligt...
2 3
Svar
51
· Visningar
6 728
Senast: co-SMAD4
·
Foder & Strö Jag förstår att det säkert är en nära på omöjlig fråga att svara på, men jag vill ändå gärna få ta del av andras erfarenheter och tankar...
2
Svar
23
· Visningar
1 848
Senast: Roheryn
·
Hundavel & Ras Hej! Planen är att köpa en valp men jag är inte helt säker på ras eller uppfödare/föräldradjur än. Haft finsk lapphund tidigare. Är ute...
4 5 6
Svar
100
· Visningar
10 278

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp