luktar utekatter mer?

R

Rebb

bor hos en kompis pga han jobbar utomlands, o jag och han har katter så mina har fått flytta in med dom (+en hund). men iaf så undrar jag en sak, för hans lådo luktar så mkt o mina inget, varför????? för jag rensar dom lika ofta o det är samma sand.

skillnaden är att hans är ute o mina inne vilket innebär att hans använder lådan mindre än mina.

eller är det pga dom är ute o troligtvis äter en massa konstigt som gör att det luktar?

Sv: luktar utekatter mer?

han har 2 fertila o jag har 2 fertila..
jag brukar tvätta lådorna med klorin o då känner jag ingen lukt när jag verkligen trycker ner näsan, så tror inte det är det som är problemet iaf.. :(

Hans katter äter antagligen annorlunda mat än dina och det känner man på lukten i lådan. Jag antar att de tex. fångar och äter gnagare ute, något dina katter antagligen inte gör. Dessutom kan det vara så att de har mask och då blir katterna lätt kassa i magen och då luktar det mer.

jo dom äter säkert en hel del ute, men att det kan göra såååån skillnad.. känns som det är dax att byta sand efter 2-3 dagar medans jag inte behöver byta mer än 1 gång i månaden. o det är spy risk när man rensar hans låda...

men men, ska absolut kolla om dom har mask, en bra början om inte annat..

tack så mkt för svaret

han har 2 fertila o jag har 2 fertila..
jag brukar tvätta lådorna med klorin o då känner jag ingen lukt när jag verkligen trycker ner näsan, så tror inte det är det som är problemet iaf.. :(

Det är skillnad på lukt hos fertila djur. Är könen olika på katterna?

dom har tid för kastrering..

båda har fertila, jag honkatter o han han...

men jag upplever att det luktade mer redan innan dom blev fertila...

dom har tid för kastrering..

båda har fertila, jag honkatter o han han...

men jag upplever att det luktade mer redan innan dom blev fertila...

Hur vet du när de blev fertila?;) Kissets lukt kan förändras både före och efter de börjar vråla. Hur gamla är dem nu?....Hade inte velat ha mina honor tillsamman med fertila hanar om jag inte vill ha honorna parade. Går de tillsammans är risken stor för att honorna blir dräktiga (p-piller hjälper ej alltid).
Har själv en hane som började para löphonor vid 15v ålder och vid 4 månader blev han kastrat. Sen om han verkligen var fertil då eller ej har jag ingen aning om, men sjöng gjorde han :D

Jag antar att samtliga ska kastreras, annars ville jag bara påminna om att hankatter kan vara fertila under ca en månad efter kastreringen, eftersom det kan finnas levande spermier kvar i "systemet" ganska länge, och de tappar inte alltid intesset med en gång.

Det kan nog kännas på lukten ett bra tag innan man ser att katterna är fertila.
Det kanske också luktar mer när det är hankatter?
Jag tror det blir mycket bättre när de kastrerats,det är bra att de har tid för kastrering risken finns arr de snart börjar urinmarkera.

Heh... Två fertila hankatter och två fertila honkatter under samma tak. Är du redo för två kullar kattungar om några veckor?

som jag skrev, dom ska kastreras snart! o naturligtvis träffar dessa katter INTE varandra... vi vill inte ha nga kattungar!

Liknande trådar

Övr. Katt Det luktar bajs. Vi har flera lådor, men katterna envisas med att bara använda en. Trots ihärdigt rensande luktar det bajs. Speciellt...
2 3
Svar
48
· Visningar
2 324
Övr. Katt Med risk för att bli påhoppad🙈, men tror ni det kan finnas en katt/kattras som är så stor eller har en sånt beteende som gör att rävar...
Svar
19
· Visningar
982
Katthälsa Jag har två innekatter, steriliserade honkatter, syskon från samma kull och födda 2017. De har bott hos mig sen de var åtta veckor...
Svar
11
· Visningar
1 005
Senast: Svartkatt
·
Katthälsa Hej Jag provar att fråga här. Snälla inga påhopp, jag är här för att be om tips o råd. Jag gör det bästa jag kan för mina katter efter...
Svar
18
· Visningar
4 690

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka